Τρίτη 25 Ιανουαρίου 2011

«Κατώτερη μορφή επικοινωνίας και μορφή ψυχασθένειας το Facebook»!



 Το Facebook μας τρελαίνει... Αυτό ισχυρίζεται κορυφαία κοινωνιολόγος στις ΗΠΑ, ενώνοντας τη φωνή της με πλειάδα ειδικών που λένε ότι τα sites κοινωνικής δικτύωσης δεν συνδέουν τους ανθρώπους - αντιθέτως, τους απομονώνουν από την πραγματικότητα προκαλώντας κάτι σαν σύγχρονη τρέλα στον ψυχισμό τους.
 Οι φρενήρεις ρυθμοί με τους οποίους επικοινωνούμε online μέσω του Τwitter, του Facebook και των γραπτών μηνυμάτων «οδηγούν σε μία ψυχοπαθολογική συμπεριφορά» , γράφει στο νέο της βιβλίο «Μόνοι Μαζί» η Σέρι Τερκλ, καθηγήτρια στο ΜΙΤ, η οποία πρωτοστατεί στην επίθεση κατά των νέων μορφών επικοινωνίας.
 Την περασμένη εβδομάδα εμφανίστηκε στο δημοφιλές τηλεοπτικό σόου του κωμικού Στίβεν Κόλμπερτ, όπου είπε ότι έχει πάει σε κηδείες όπου οι πενθούντες συγγενείς ελέγχουν κάθε δύο λεπτά το iΡhone τους.
 Η θέση της δρος Τερκλ είναι απλή: η τεχνολογία απειλεί να κυριαρχήσει επί της ζωής μας και να μας απομονώσει από την επαφή με τους άλλους ανθρώπους. Δημιουργώντας μας την ψευδαίσθηση ότι μας επιτρέπει να επικοινωνούμε καλύτερα, μας κάνει να ζούμε σε μία κυβερνο-πραγματικότητα πολύ κατώτερη, και συχνά πιο σκληρή, από τον πραγματικό κόσμο.
 Κλασικό παράδειγμα θεωρείται η περίπτωση της άτυχης Σιμόν Μπακ. Είχε 1.048 «φίλους» στο Facebook, όταν όμως ανακοίνωσε ότι θα αυτοκτονήσει δεν βρέθηκε κανένας να την αποτρέψει, και ούτε ένας δεν προσπάθησε να τη σώσει, κάτι που δεν θα μπορούσε να συμβεί τόσο εύκολα στην πραγματική ζωή. Η επίθεση εναντίον των μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχει γίνει μόδα στις ΗΠΑ.
 Ένα άλλο μπεστ σέλερ, του Νίκολας Καρ, που κυκλοφόρησε πρόσφατα με τον τίτλο «Στα ρηχά: Να τι κάνει το Ιnternet στο μυαλό μας», υποστηρίζει ότι το βασικό ανθρώπινο ένστικτο για αναζήτηση νέων πληροφοριών και κοινωνική δικτύωση μας έχει εθίσει στο «εύκολο αλλά ρηχό» ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.
 Πολλοί υπάλληλοι γραφείου ελέγχουν τα e-mail τους ως και 30 φορές την ώρα. «Έχουμε γίνει σαν τα ποντίκια σε εργαστήριο υψηλής τεχνολογίας, σαν πειραματόζωα που πατάμε άσκοπα μοχλούς με την ελπίδα ότι θα κερδίσουμε κάποια ψίχουλα κοινωνικής ή διανοητικής τροφής. Αυτό που κάνει ακόμη πιο ακαταμάχητα τα ψηφιακά μηνύματα είναι η αβεβαιότητα. Υπάρχει πάντα η πιθανότητα ότι κάποιο σημαντικό e-mail περιμένει να το ανοίξουμε, παρ΄ ότι ξέρουμε πως τα περισσότερα μηνύματα που έρχονται online είναι ασήμαντα» γράφει ο Καρ.


πηγή: ΤΟ ΒΗΜΑonline με pyles.tv

Προσωρινή Συμβουλευτική του Κινήματος Ανεξάρτητων Πολιτών


Σχηματίστηκε ενδεκαμελής Προσωρινή Συμβουλευτική Επιτροπή, που πλαισιώνει το Κίνημα Ανεξάρτητων Πολιτών, που ίδρυσε την 1η Δεκεμβρίου 2010 ο Μίκης Θεοδωράκης. Τα μέλη της επιτροπής είναι:

Γιώργος Κασιμάτης, καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Δημήτρης Αλευρομάγειρος, αντιστράτηγος ε.α.

Νίκος Κούνδουρος, σκηνοθέτης.

Βασίλης Φίλιας, καθηγητής και πρώην πρύτανης του Παντείου.

Δημήτρης Παξινός, πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών.

Γιώργος Καραμπελιάς, συγγραφέας.

Στέφανος Ληναίος, ηθοποιός.

Κώστας Ζουράρις, καθηγητής Πανεπιστημίου Παρισίων, πολιτειολόγος.

Δημήτρης Κωνσταντακόπουλος, δημοσιογράφος, συγγραφέας.

Βασίλης Παπαδόπουλος, γιατρός.

Δημήτρης Καζάκης, οικονομολόγος.

Η Προσωρινή Συμβουλευτική Επιτροπή θα πραγματοποιήσει την πρώτη δημόσια εμφάνισή της στο Πολιτιστικό Κέντρο Αργυρούπολης το Σάββατο 5 Φεβρουαρίου στις 6.00 μ.μ. με την παρουσία Επιτροπών (Σπιθών) Αττικής. Στη συγκέντρωση ο Μίκης Θεοδωράκης θα αναλύσει το ιδεολογικό στίγμα του Κινήματος Ανεξάρτητων Πολιτών.

Γιώργος Ζαμπέτας: 86 χρόνια από την γέννησή του

Η ιστορία δυο χωριών

Ας πούμε λοιπόν ότι υπάρχουν δυο χωριά κάπου στην ορεινή Ελλάδα. Ας ονομάσουμε αυτά τα χωριά το χωριό Α και χωριό Β. Τα δυο αυτά χωριά λοιπόν είναι αποκομμένα από τον υπόλοιπο κόσμο και εξαρτώνται το ένα από το άλλο για όλες τις βασικές τους ανάγκες. Το χωρίο Α παράγει περισσότερο βιομηχανικά προϊόντα και το χωρίο Β ασχολείται πιο πολύ με τον τουριστικό κλάδο. Βέβαια και τα δυο χωριά παράγουν προϊόντα και υπηρεσίες όλου του φάσμα της οικονομικής δραστηριότητας, απλά έχουν εξειδικευτεί στους τομείς που προαναφέραμε.
Για πολλά χρόνια λοιπόν αυτά τα δυο χωριά έχουν μια αρμονική εμπορική σχέση μεταξύ τους. Το κάθε ένα παράγει αρκετά έτσι ώστε να έχει επάρκεια για τις ανάγκες του και ανταλλάσσει με το άλλο προϊόντα και υπηρεσίες που είτε δεν παράγει αρκετά η δεν παράγει καθόλου. Η κατανομή της ανταλλαγής των προϊόντων και υπηρεσιών είναι κατανεμημένες έτσι ώστε οι εξαγωγές και οι εισαγωγές και στα δυο χωριά να είναι ίδιες. Δηλαδή τα δυο χωριά μεταξύ τους έχουν μηδέν εμπορικό έλλειμμα η πλεόνασμα.


image

Το πολιτικό-οικονομικό περιβάλλων και στα δυο χωριά είναι το ίδιο μεταξύ τους. Για χάρη της κουβέντας, το κύρια χαρακτηριστικό και στα δυο είναι ότι προστατεύονται τα επαγγέλματα, η διοικητική λειτουργία του κράτος είναι άναρχη, πυγμή του νόμου δεν υπαρχει και γενικά κανένας δεν είναι υπεύθυνος για το τίποτα. Η φορολογία είναι υψηλή και η διαφθορά πάει σύννεφο και στα δυο χωριά . Με λίγα λόγια, τα δυο χωριά είναι μια μικρογραφία της σημερινής Ελλάδας.
Επειδή όμως το κράτος είναι ανοργάνωτο και επειδή η οικονομία δεν δουλεύει σωστά δεν σημαίνει ότι η παραγωγή δεν λειτουργεί. Λειτουργεί μεν, αλλά υπό αντίξοες συνθήκες. Αποτέλεσμα είναι ότι τα προϊόντα και υπηρεσίες που παράγονται είναι ακριβότερα από ότι θα ήταν αν η κρατική μηχανή ήταν διαφορετική. Όσο όμως τα δυο χωριά έχουν την ίδια πολιτική και οικονομική δομή, οι εμπορικές σχέσεις μεταξύ τους παραμένουν αδιατάρακτες.
Ας πούμε όμως ότι σε κάποια φάση το χωριό Β αποφασίζει να κάνει ορισμένες αλλαγές. Αποφασίζει λοιπόν να ρίξει λίγο τους φόρους, να απελευθερώσει λίγο την αγορά από τις γραφειοκρατικές διαδικασίες και γενικά να προβεί σε ενέργειες τέτοιες που απελευθερώνουν την επιχειρηματικότητα και δημιουργικότητα της οικονομίας του χωριού..
Ξαφνικά λοιπόν και από το πουθενά, το χωριό Β αρχίζει και παράγει προϊόντα και υπηρεσίες με μικρότερο κόστος από το χωριό Α. Ξαφνικά, και επειδή έπεσαν λίγο οι τιμές στο χωριό Β, το χωριό Α μπορεί και αγοράζει λίγο περισσότερα προϊόντα και υπηρεσίες από το Α. Και ξαφνικά, το χωρίο Β πουλά πιο πολλά προϊόντα και υπηρεσίες στο χωρίο Α από ότι πριν. Με λίγα λόγια, το χωρίο Β έχει εμπορικό πλεόνασμα με το χωρίο Α.
Στο χωρίο Β όμως ξαφνικά διαδραματίζετε και κάτι ακόμα. Επειδή όπως είπαμε το κόστος παραγωγής έχει πέσει λίγο, κάποιοι εκεί σκέφτονται ότι θα ήταν εύκολο να παράγουν προϊόντα και υπηρεσίες που πριν εισάγονταν. Λογική απόφαση αφού το κόστος είναι μικρότερο. Αρχίζουν λοιπόν ορισμένοι και παράγουν παπούτσια. Παπούτσια που λίγο πριν εισήγαγαν από το χωριό Α. Ξαφνικά το εμπορικό πλεόνασμα του χωριού Β μεγαλώνει. Διότι, όχι μόνο εισάγουν λιγότερα προϊόντα από πριν, αλλά κατάφεραν να πουλήσουν λίγα και στο χωριό Α.
Τώρα στο χωριό Α υπήρχαν 4 εργοστάσια που παρήγαν παπούτσια. Ξαφνικά όμως το ένα κλείνει διότι τα παπούτσια του δεν πουλάνε πλέον. Αφενός διότι κυκλοφορούν στην αγορά παπούτσια και από το χωριό Β και αφετέρου διότι, οι τιμές που πουλά είναι πιο ακριβές από τα αντίστοιχα προϊόντα του χωριού Β. Έτσι λοιπόν στο χωριό Α ξαφνικά υπάρχει και λίγη ανεργία. Κάτι που δεν υπήρχε ποτέ στο παρελθόν.
Τώρα στο χωριό Β αρχίζει μια ευημερία που δεν υπήρχε πριν. Ξαφνικά οι μισθοί ανέβηκαν λίγο διότι, η μεγάλη κινητικότητα στον επιχειρηματικό τομέα λόγου επενδύσεων έκαναν επιτακτική την ανάγκη για περαιτέρω εργατικό δυναμικό. Περαιτέρω εργατικό δυναμικό όμως δεν υπάρχει και έτσι ανέβηκαν οι μισθοί λόγου ότι οι επιχειρήσεις ξαφνικά έπρεπε να ανταγωνιστούν μεταξύ τους για αυτό το περιορισμένο εργατικό δυναμικό.
Στο χωρίο Β όμως ξαφνικά εμφανίστηκε και ένα άλλο φαινόμενο. Λόγου του εμπορικού πλεονάσματος με το χωριό Α, και λόγου του ότι οι τιμές σε πολλά προϊόντα έπεσαν, οι κάτοικοι του χωριού Β ξαφνικά αύξησαν κατά πολύ το βιοτικό τους επίπεδο. Από την μια οι τιμές των προϊόντων έπεσαν λίγο και από την άλλη οι μισθοί αυξήθηκαν λίγο.
Στο μεταξύ όμως στο χωριό Α έχουμε τα αντίθετα φαινόμενα. Λόγου της μικρής ανεργίας και λόγου του ότι οι τιμές είναι ακριβότερες από το χωριό Β οι κάτοικοι εκεί έχουν λιγότερα διαθέσιμα χρήματα. Η αγοραστική δύναμη του χωριού Α συρρικνώθηκε σε σχέση με αυτή του χωριού Β.
Υπάρχει όμως και κάτι ακόμα. Οι κάτοικοι του χωριού Α στην κυριολεξία γίνονται πιο φτωχοί. Το εμπορικό έλλειμμα με το χωριό Β εξ ορισμού μεταφέρει χρήμα σταδιακά από το χωριό Α στο χωριό Β. Και όσο διατηρείται αυτό το έλλειμμα, οι κάτοικοι του χωριού Β γίνονται όλο και πιο πλούσιο και οι κάτοικοι του Α όλο και πιο φτωχοί.
Σε κάποια φάση στο μέλλον, αν δεν αλλάξει κάτι, κυριολεκτικά το χωριό Α δεν θα έχει λεφτά να αγοράσει προϊόντα και υπηρεσίες ούτε μεταξύ του αλλά ούτε και με το χωριό Β. Η κατάσταση θα χειροτερεύει συνεχώς όσο το χωριό Α δεν αντιγράφει αυτά που έκανε το χωριό Β για να γίνει εξίσου ανταγωνιστικό. Στο τέλος, και λόγου της ανεργίας, οι κάτοικοι του χωριού Α μετανάστευσαν στο χωριό Β για να ζήσουν και η συνολική οικονομία του χωριού Α συρρικνώθηκε σημαντικά.
Νομίζω ότι αντιλαμβάνεστε τι θέλω να πω. Το χωριό Α είναι Η Ελλάδα και το Β ο υπόλοιπος κόσμος. Όσο η Ελλάδα δεν αλλάζει και δεν αναδιοργανώνετε, τόσο η κατάσταση θα επιδεινώνετε. Στο τέλος αν δεν αλλάξει κάτι, το βιοτικό μας επίπεδα θα μειωθεί κατακόρυφα και το πιο πιθανό είναι να δούμε ένα καινούργιο ρεύμα μετανάστευσης.
Μην κοιτάτε πιο μακριά από την Βουλή των Ελλήνων για να ρίξτε το φταίξιμο για την τραγική κατάσταση της χώρας και της οικονομίας. Το άνοιγμα της ψαλίδας μεταξύ εισαγωγών και εξαγωγών στη χώρα μας υποδουλώνει την κατάσταση του χωριού Α. Όσο αυτή η κατάσταση συνεχίζετε τόσο θα χάνουμε σε ανταγωνιστικότητα, θα πέφτει το βιοτικό επίπεδο και κυριολεκτικά θα γινόμαστε πιο φτωχοί.
Στο παρελθόν η Ελλάδα είχε το κόλπο της δραχμής για να αναπληρώνει την χαμένη της ανταγωνιστικότητα. Η δραχμή όμως, αποτέλεσμα του ελλειμματικού εμπορικού ισοζυγίου, έπεφτε κάθε χρόνο και έτσι τα προβλήματα του συστήματος τα πλήρωνε η μεσαία τάξη, βλέποντας συνεχώς τα εισαγόμενα προϊόντα να αυξάνονται, τη στιγμή που σε πολλές άλλες οικονομίες οι τιμές έπεφταν.
Όλα τα αναπτυξιακά νομοσχέδια είναι για τα μπάζα. Οι μόνοι που ενδιαφέρονται για αυτά τα νομοσχέδια είναι οι αεριτζήδες και η διεφθαρμένη επιχειρηματική τάξη που αιωνίως έχει βρει τον τρόπο να οικονομάει από αυτά τα τερτίπια. Κανένας λογικός άνθρωπος δεν θα επενδύσει λεφτά με γνώμονα αυτά τα καραγκιοζιλίκια που βλέπουν τα μάτια μας κατά καιρούς. Σαν αποτέλεσμα λοιπόν, οι μόνοι που επενδύουν λεφτά είναι αυτοί που είναι στην κλίκα, αυτοί που για να δώσουν θα πάρουν και αυτοί που έχουν κάποιο κρατικό συμβόλαιο στην τσέπη τους. Κανένας δεν αναλαμβάνει τον ρίσκο μιας επένδυσης στην Ελλάδα. Κανείς δεν κάνει κάτι αν δεν είναι εξασφαλισμένος. Και εδώ είναι το μεγάλο πρόβλημα. Κανείς δεν αναλαμβάνει ρίσκο!
Η κατάληξη είναι ότι αν δεν αλλάξει κάτι πολύ σύντομα, τα πράγματα απλά θα χειροτερεύουν. Μέχρι που και πόσο θα αντέξουμε δεν ξέρω. Για ένα όμως είμαι σίγουρος: ότι η συνεχιζόμενη αυτή κατάσταση θα έχει σαν αποτέλεσμα η Ελλάδα και οι κάτοικοι αυτής να γίνονται πιο φτωχοί με το πέρας κάθε καινούργιου χρόνου.

πηγή: ας μιλήσουμε επιτέλους

Πως θα κάνετε το παιδί σας ιδιοφυία

Χτίστε τη διανοητική ισχύ του μικρού σας...
 Ένα από τα χαρίσματα που ευχόμαστε όλοι να αναπτύξει το παιδί μας μεγαλώνοντας είναι η εξυπνάδα. Θα ρωτήσετε εύλογα «η εξυπνάδα είναι κληρονομική ή καλλιεργείται στο σωστό περιβάλλον;».

Η απάντηση, σύμφωνα με τους παιδοψυχολόγους, βρίσκεται κάπου στη μέση. Ενώ η εξυπνάδα συνίσταται οπωσδήποτε από γενετικά χαρακτηριστικά, οι πιο πρόσφατες έρευνες δείχνουν πως συγκεκριμένες προσεγγίσεις στο μεγάλωμα του παιδιού μπορούν να δώσουν ώθηση στην ικανότητα εκμάθησης αλλά και στην πνευματική ανάπτυξη των νεαρών μυαλών.
 Αναζητήσαμε τα στοιχεία των ερευνών αυτών και καταλήξαμε σε 10 τρόπους-μεθόδους που αποδεδειγμένα μπορούν να χτίσουν την διανοητική ισχύ του μικρού σας. Το μόνο που θα χρειαστεί από εσάς είναι να του αφιερώσετε λίγο από τον χρόνο σας. Αλλά τι παραπάνω μπορεί να ζητήσει ένας νέος γονιός από ποιοτικό χρόνο με το παιδί του και τα εύσημα (μετά) ότι με το δικό του ενδιαφέρον έκανε το παιδί του ιδιοφυΐα;
 1. Μουσική: Καταλαβαίνουμε ότι το να ακούτε καθημερινά το παιδί σας να παίζει τρομπόνι δεν είναι και η πιο ευχάριστη εμπειρία, ειδικά αν έχετε μόλις γυρίσει από την δουλειά και θέλετε απλά να χαλαρώσετε. Τα μουσικά μαθήματα, όμως, μπορούν να αποδειχθούν ένας πολύ ευχάριστος τρόπος να εξασκήσει το παιδί σας σωστά τον εγκέφαλό του. Σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου του Τορόντο, τα οργανωμένα μαθήματα μουσικής φαίνεται πως όχι μόνο ενισχύουν το IQ του παιδιού αλλά βοηθούν και στην μετέπειτα ακαδημαϊκή απόδοση.
Και όσο περισσότερο το παιδί παρακολουθεί τέτοια μαθήματα τόσο καλύτερα είναι τα αποτελέσματα. Η έρευνα δείχνει πως τα παιδιά που παρακολουθούν μαθήματα μουσικής έχουν πολύ καλύτερους βαθμούς στο σχολείο και πολύ υψηλότερο ΙQ στην ενήλικη ζωή τους. Βοηθήστε τα, λοιπόν, να απελευθερώσουν τον Μότσαρτ που κρύβεται μέσα τους –γράψτε τα σε ένα Ωδείο ή κάντε τους ιδιωτικά μαθήματα μουσικής.
 2. Θηλασμός: Το μητρικό γάλα είναι βασική τροφή του εγκεφάλου για το παιδί. Συνεχείς έρευνες δείχνουν πόσο σημαντικό είναι το μητρικό γάλα σε αμέτρητες εκφάνσεις της ζωής του μωρού. Το βοηθά να αποφύγει τις μολύνσεις, ενώ έχει σπουδαία διατροφική αξία. Δανοί ερευνητές ανακάλυψαν ότι η θηλασμός κάνει τα μωρά και υγιέστερα και εξυπνότερα.
Η έρευνα, μάλιστα, έδειξε πως μωρά που θήλασαν για εννιά μήνες μεγαλώνοντας είχαν πολύ μεγαλύτερο IQ από μωρά που θήλασαν για έναν (ή λιγότερο) μήνα. Το συμπέρασμα; Αν μπορείτε να θηλάσετε το μωρό σας, χρησιμοποιήστε το σαν παρακαταθήκη για την μελλοντική του υγεία. Θα δείτε πως τα οφέλη θα είναι τεράστια.
 3. Γυμναστική: Έρευνες του Πανεπιστημίου του Illinois σε παιδιά Δημοτικού έδειξαν πόσο ισχυρή είναι η σχέση ανάμεσα στις αθλητικές επιδόσεις και την ακαδημαϊκή απόδοση. Η συμμετοχή σε οργανωμένα και δη ομαδικά αθλήματα ενισχύει την αυτοπεποίθηση, το ομαδικό πνεύμα και τις ηγετικές ικανότητες, σύμφωνα με έρευνα του Oppenheimer Funds.
Η ίδια έρευνα έδειξε ότι το 81% των γυναικών που τώρα καλύπτουν διοικητικές θέσεις, ασχολούνταν με κάποιο άθλημα όσο ήταν μικρές. Έτσι, αντί να αποσύρεστε στην τηλεόραση τις απογευματινές ώρες, μετά τα διαβάσματα, εμφανίστε την μπάλα ή παροτρύνετε το παιδί σας να βγείτε για βόλτα και τρέξιμο. Ακόμα προτιμότερο είναι να το εμψυχώσετε να ξεκινήσει ένα άθλημα στο σχολείο ή σε κάποιον αθλητικό σύλλογο.
 4. Ηλεκτρονικά παιχνίδια: Όσο παράξενο και να σας ακούγεται, τα μισητά από τους περισσότερους γονείς ηλεκτρονικά παιχνίδια μπορούν με κάποιο τρόπο να βοηθήσουν. Πράγματι, πολλά από αυτά είναι βίαια, κάνουν το παιδί μοναχικό και αφηρημένο, αλλά αν το προμηθεύσετε μόνο με αυτά που αναπτύσσουν την στρατηγική σκέψη και τις οργανωτικές ικανότητες που ενισχύουν το ομαδικό πνεύμα και την δημιουργικότητα, μπορεί και να το ωφελήσετε.
Εταιρίες που ασχολούνται με την δημιουργία εκπαιδευτικών ηλεκτρονικών παιχνιδιών για μικρά παιδιά, ακόμα και για μπόμπιρες, μπορούν να ενθαρρύνουν την ανάπτυξη της λογικής και την απόκτηση δεξιοτήτων και γνώσης με τον πιο ευχάριστο τρόπο. Το Food Force και το Whyville είναι δύο εξαιρετικά από αυτά, αλλά δυστυχώς προς το παρόν δεν διατίθενται ακόμα στα ελληνικά. Βρήκαμε, ωστόσο, μεγάλη γκάμα εκπαιδευτικών παιχνιδιών για τον υπολογιστή στο E-Shop. Πρόσφατη έρευνα που διεξήγαγε το Πανεπιστήμιο του Rochester βρήκε ότι τα παιδιά που ασχολούνται με ηλεκτρονικά παιχνίδια έχουν πολύ ταχύτερη παρατηρητικότητα στις εικόνες από παιδιά που δεν ασχολούνται. Γι’αυτό, άλλωστε, πολλοί βρετανοί δάσκαλοι σήμερα χρησιμοποιούν video games στην τάξη.
 5. Όχι στα junk foods: Κόψτε από την διατροφή του παιδιού την πολύ ζάχαρη, τα trans λιπαρά οξέα και όλα τα junk food (τύπου fast food) και αντικαταστήστε τα με θρεπτικά φαγητά, και θα δείτε θαύματα στην πνευματική και διανοητική του ανάπτυξη, ειδικά στα δύο πρώτα χρόνια της ζωής του. Για παράδειγμα, τα παιδιά χρειάζονται σίδηρο για την υγιή ανάπτυξη των εγκεφαλικών ιστών, καθώς έχει βρεθεί πως τα νευρικά ερεθίσματα είναι βραδύτερα σε παιδιά που πάσχουν από έλλειψη σιδήρου.
Έρευνες έχουν επίσης δείξει πως τα παιδιά που δεν τρέφονται σωστά έχουν προβλήματα στην αντιμετώπιση ασθενειών (ακόμα και της απλής γρίπης), κάτι που οδηγεί στο να χάνουν μαθήματα από το σχολείο και να είναι χειρότεροι μαθητές. Δώστε προσοχή στο τι τρώνε τα παιδιά σας και δεν αποκλείεται να δείτε καλύτερους βαθμούς.
 6. Ενισχύστε την περιέργειά τους: Οι ειδικοί λένε πως οι γονείς που δείχνουν οι ίδιοι την περιέργειά τους για πράγματα και ενθαρρύνουν τα παιδιά τους να ανακαλύπτουν νέες ιδέες, τα διδάσκουν τελικά ένα πολύτιμο μάθημα: Την αναζήτηση της γνώσης και την σημασία της. Υποστηρίξτε τα hobbies και τα ενδιαφέροντα των παιδιών σας κάνοντάς τους ερωτήσεις, μαθαίνοντάς τους νέες δεξιοτεχνίες και πηγαίνοντάς τα σε εκπαιδευτικές εκδηλώσεις (π.χ. εκθέσεις) για να αναπτύξουν νοητική περιέργεια.
 7. Διαβάστε!: Η πλέον δοκιμασμένη και επιτυχημένη μέθοδος πολλές φορές παραβλέπεται από τους γονείς πάνω στην βιασύνη τους να αποκτήσουν για το παιδί την πιο καινούργια τεχνολογική εφεύρεση που θα ενισχύσει το IQ του παιδιού. Αλλά το διάβασμα είναι από τις πιο σίγουρες (αν και καθόλου τεχνολογικές) μεθόδους να βελτιώσει την ικανότητα της μάθησης και να αναπτυχθεί πνευματικά. Και αυτό ισχύει για παιδιά κάθε ηλικίας.
Ξεκινήστε να τους διαβάζετε από μικρή ηλικία, γράψτε τα σε κάποια τοπική δανειστική βιβλιοθήκη και γεμίστε την βιβλιοθήκη του με χρήσιμα και ενδιαφέροντα βιβλία.
 8. Πρωινό: Ήδη από έρευνες του 1970 είχε φανεί η τεράστια σημασία του καλού πρωινού στο να αναπτύξει το παιδί όχι μόνο ένα υγιές σώμα, αλλά και την μνήμη του, την ικανότητα συγκέντρωσης και μάθησης. Τα παιδιά που δεν τρώνε πρωινό τείνουν να κουράζονται ευκολότερα, να είναι πιο οξύθυμα και να μην έχουν τόσο γρήγορα αντανακλαστικά, όσο τα παιδιά που ξεκινούν τη μέρα τους με ένα καλό γεύμα.
Με τον τρόπο ζωής και τα πιεσμένα ωράρια των περισσότερων από εμάς σήμερα, βέβαια, ένα κανονικά πρωινό, που η οικογένεια θα κάτσει στο τραπέζι για να φάει, δεν είναι πάντα εφικτό. Αλλά ακόμα και λίγα δημητριακά με γάλα είναι αρκετά για να βοηθήσουν το παιδί σας να έχει αντοχές και να προσέχει στο μάθημα, τουλάχιστον στις πρώτες ώρες του σχολείου.
 9. Εγκεφαλικά παιχνίδια: Σκάκι, σταυρόλεξο, κρυπτόλεξο, γρίφοι –όλα αυτά τα παιχνίδια λειτουργούν σαν γυμναστική του εγκεφάλου. Παιχνίδια, όπως π.χ. το Sudoku, μπορούν και να είναι ευχάριστα και να ενισχύουν την στρατηγική σκέψη του παιδιού, την ικανότητά του να λύνει προβλήματα και να παίρνει αποφάσεις. Έχετε πάντα στο σπίτι τέτοια παιχνίδια-σπαζοκεφαλιές και προκαλέστε τα παιδιά να τα λύσουν πιο γρήγορα από εσάς. Μην εκπλαγείτε αν, μετά από πολύ προπόνηση, τα καταφέρουν.
 10. Ταξιδέψτε: Εντάξει, δεν λέμε να φτιάχνετε βαλίτσες κάθε λίγο και λιγάκι και να τρέχετε από τη μία στην άλλη άκρη της γης, αλλά έστω ένα ταξίδι στο εξωτερικό τον χρόνο και μερικές εκδρομές τα σαββατοκύριακα θα τους ανοίξουν όχι μόνο τα μάτια αλλά και το μυαλό. Θα τα βοηθήσουν να αντιληφθούν καλύτερα πράγματα που απλά ακούνε στο σχολείο σχετικά με άλλους πολιτισμούς, θα τους δημιουργήσουν πολύτιμες εικόνες που θα αναπτύξουν το πνευματικό, ίσως και το καλλιτεχνικό τους ταλέντο.
Έστω και μία βόλτα στον ζωολογικό κήπο θα τους μάθει καινούργια πράγματα. Τα ταξίδια είναι ο καλύτερος τρόπος όχι μόνο να μάθουν να προσαρμόζονται σε νέες συνθήκες αλλά και να περάσουν μαζί σας πολύτιμο χρόνο αναψυχής και διασκέδασης.