Κυριακή 25 Δεκεμβρίου 2011

Τα Χριστούγεννα της χρεοκοπίας του 1893

 





  • «Πονούσιν οι πολλοί και σκέπτονται το αίτιον...»
  • Πώς βίωσαν οι πολίτες τις γιορτές μετά τη «στάση πληρωμών» και τη χιονοστιβάδα φτώχειας και πείνας
Τέτοιες μέρες είναι κανόνας ν' αναζητούνται παλιές χριστουγεννιάτικες ιστορίες Τα παλιά είναι συνήθως... πάντα καλύτερα Χριστούγεννα! Ιδιαίτερα σε δύσκολες εποχές. Οσο πιο μακριά βρίσκονται από το παρόν, τόσο παραδεισιακές διαστάσεις παίρνουν! Σαν να υπήρχαν χρόνια που δένανε τα σκυλιά με τα λουκάνικα, νικούσε η αγάπη και βασίλευε παντού η ειρήνη!
Σ' αντίθεση με την τάση επιστροφής τις μέρες μας στους... παλιούς, καλούς καιρούς, ας γυρίσουμε πίσω στον Δεκέμβριο του 1893. Τη χρονιά, τον μήνα και τις γιορτές, που σημαδεύει το «δυστυχώς επτωχεύσαμεν».
Τυπικά, η χρεοκοπία εξαγγέλθηκε την πρώτη Δεκεμβρίου (13 με το νέο ημερολόγιο) με την κατάθεση νομοσχεδίου. Μέσα σε 10 ημέρες, αυτό και άλλα 2 νομοσχέδια είχαν γίνει νόμοι του κράτους (9-10 Δεκεμβρίου). Στις 28 Δεκεμβρίου κατατέθηκε και ο πρώτος προϋπολογισμός της χρεοκοπίας, που θα ψηφισθεί, όμως, μετά 3 μήνες.
«Πονούσιν οι πολλοί και σκέπτονται το αίτιον...»
Ειπωμένη ή όχι από τον Τρικούπη, στις εισηγητικές ομιλίες του για το πρώτο νομοσχέδιο ή τον προϋπολογισμό, μ' αυτές ακριβώς τις λέξεις, η εμβληματική νεοελληνική φράση σήμαινε επισήμως τον «προσωρινό διακανονισμό του χρέους» - αυτός ήταν ο τίτλος του νόμου (ΒΡ-ΣΤ/93). Στην πράξη συνεπαγόταν την άμεση αναστολή καταβολής των χρεολυσίων στους διεθνείς δανειστές του Δημοσίου και τη δραστική περικοπή (κατά 70%) των τόκων στους κατόχους ελληνικών ομολογιών.
ΔιαμαρτυρίεςΟσα διαδραματίστηκαν τότε έχουν γίνει τελευταία πολύ γνωστά, αλλά ας θυμηθούμε μερικά ακόμη για ν' αποτυπωθεί καλύτερα ο χαρακτηρισμός «γιορτές φτώχειας». Ξέσπασε θύελλα διαμαρτυριών κατά του Τρικούπη σε Λονδίνο, Παρίσι και Βερολίνο, που αξίωσαν την επιβολή διεθνούς ελέγχου στις εισπράξεις του Δημοσίου. Αλλά και στην Ελλάδα από την αντιπολίτευση.
Αυτό που συνήθως δεν αναφέρεται με σαφήνεια είναι ότι ο Τρικούπης δεν τράπηκε σε φυγή. Εμεινε στην κυβέρνηση μετά τη χρεοκοπία και προσπάθησε να πετύχει τον «διακανονισμό». Οι προσπάθειες δεν είχαν αποτελέσματα. Οπως άλλωστε και των διαδόχων του. Θα χρειαστεί ένας πόλεμος για να υποταγεί η Ελλάδα στις απαιτήσεις των δανειστών και να επιβληθεί ο Διεθνής Οικονομικός Ελεγχος (1898).
Πώς όμως βίωνε τη χρεοκοπία η μεγάλη πλειονότητα των πολιτών. Οδηγός μας ο αντιτρικουπικός Τύπος, καθώς οι φιλοκυβερνητικές εφημερίδες αποφεύγουν τις περιγραφές. Παρά το γεγονός ότι οι δημοσιογραφικοί κανόνες της εποχής επιτάσσουν αναλυτικά ρεπορτάζ για την κίνηση στην εορταστική αγορά και τις τιμές των ειδών πλατιάς κατανάλωσης. Σε μια μάλιστα απ' αυτές ο ρεπόρτερ της παρακάμπτει τον σχετικό σκόπελο μ' ευφάνταστο τρόπο: «-Πώς πήγε εφέτος η δουλειά; ρωτά τον κρεοπώλη.
-Καλά, δόξα τω Θεώ! Ο κόσμος λεπτά δεν έχει λένε και λεπτά ξοδεύει. Μυστήριον...».
Ο αντικυβερνητικός Τύπος εκπέμπει με διαφορετικούς τρόπους, σ' άλλο μήκος κύματος:
-«Πάντες (στην αγορά) με κεκλιμένας τας κεφαλάς και την κατήφειαν εις το πρόσωπο εζωγραφισμένην... Η εξοικονόμησις του άρτου είνε το μόνον μέλημα πάντων των οικογενειαρχών...».
-«Πανταχού ερείπια. Αι εορταί προκαλούσαι συγκρίσεις θλιβεράς παρουσιάζωσι την κατάστασιν του τόπου υπό πάσαν αυτής αλγεινότητα. Και πονούσιν οι πολλοί και σκέπτονται και ζητούσι το αίτιον της δυσπραγίας...
Παρά τις συνηθισμένες αντιπολιτευτικές υπερβολές η συγκεκριμένη διαπίστωση δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα. Στα σατιρικά κείμενα χρησιμοποιούνται πολύ σκληρότερες εκφράσεις: «Ευθύς τραπέζι στρώσετε, βάλτε το φαγητό σας/ κι αν άλλο τι δεν έχετε να φάτε τ' απ' αυτό σας». Ενώ ένα άλλο μπροστά στις γενικές περικοπές σαρκάζει: «Απεφασίσθη υπό της Κυβερνήσεως να ψαλιδισθή και η σημαία μας...».
Εκείνα τα «Χριστούγεννα ήτο πένθιμα δια την κοινωνίαν». Κατά γενική ομολογία, τα έκανε δυσβάσταχτα ο «εξευτελισμός» της χώρας στα μάτια των Ευρωπαίων από το «κανόνι» της χρεοκοπίας.
Ολοι, όμως, προσβλέπανε σε καλύτερο μέλλον. Υπήρχε κάποια αισιοδοξία...
Πλήθη φτωχών και ζητιάνων
Ιδού ένα σταχυολόγημα από «σκέψεις που υπαγορεύουν τα Χριστούγεννα εις τους εκ των Ορθοδόξων ελευθέρους Ελληνας, τους οποίους κατέστησε πτωχούς και εξηυτελισμένους η εν τη Πολιτεία επικράτησις ανθρώπων αναξίων»: «Δεν ήρκεσε εις την Ελλάδα το ότι εκ των πραγμάτων απεδείχθη μη έχουσα τας δυνάμεις ν' ανταποκριθή εις τας επιπολαίους, τας αλογίστως αναληφθείσας υποχρεώσεις ως Κράτους. Ηθέλησεν εις την απόδειξιν της οικονομικής αδυναμίας της να προσθέση την απόδειξιν της ηθικής αναξιότητος...».
«Δεν είναι τοιούτος ο λαός της και το αποδεικνύει η Ιστορία του ολόκληρος και δη η των τελευταίων ετών... Υπεβλήθη στερήσεις και θυσίας, όπως επαρκέση εις πάσας τας υποχρεώσεις προς τους δανειστάς του...».
«Πλήθος άπειρον επαιτών. Μη φαινόμενον εις τον πολύν κόσμον, πλήθος στερούμενον του άρτου και γυμνητεύον ανεφάνη. Δεν είχομεν φαντασθή ποτέ τας Αθήνας περικλειούσας τοσαύτην δυστυχίαν, ουδέ τόσον αριθμόν πτωχών...». Ο μόνος πλούτος, έγραφε μελαγχολικά χρονογράφος των ημερών, «ο διαχυθείς εις τας Αθήνας ήτο ο πλουσιοπαρόχως λούσας αυτάς ήλιος και ο μόνος κυκλοφορήσας χρυσός αι ακτίναι αυτού. Το μόνον το οποίον δεν φοβούμεθα μη χάσωμεν...».
Δεν ήταν απολύτως ακριβής. Αφενός μεν επειδή στα σαλόνια των ημερών έρρεε πλούτος. Αφετέρου ακολούθησαν καταρρακτώδεις βροχές και πλημμύρες. Μαζί με τα νερά ερχόταν κι ο νέος χρόνος «όστις βρίσκει την Ελλάδα σε κακό και μαύρο χάλι/και τα άμοιρα παιδιά της πάντα γυμνά και πεινασμένα/κι απ' όλη την Ευρώπη τα πτωχά αδικημένα.../κι είμεθα μικροί μεγάλοι διά το φρενοκομείον/κι η πατρίς η καϋμένη εις τους Φράγκους πωλημένη...».
(Τ' αποσπάσματα προέρχονται από τις εφημερίδες ΑΣΤΥ, ΕΦΗΜΕΡΙΣ, ΠΡΩΪΑ, ΡΩΜΗΟΣ, ΝΕΟΣ ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗΣ, ΚΑΙΡΟΙ και ΠΑΛΙΓΓΕΝΕΣΙΑ)
«ΑΣ ΜΕΛΕΤΗΣΩΜΕΝ ΕΠΙ ΤΩΝ ΠΑΘΗΜΑΤΩΝ»
Οι επιπτώσεις της χρεοκοπίας, εκτός των άλλων, ωθούσαν και σε σκέψεις για να γίνουν τα παθήματα του παρόντος μαθήματα για το μέλλον. «Ολαι αι περιουσίαι, όλα τα κεφάλαια, όλαι οι πρόσοδοι, όλα της εργασίας τα ανταλλάγματα εμειώθησαν», σημειώνουν οικονομολόγοι και οικονομολογούντες. Αλλοι αποδίδουν την ευθύνη στις τράπεζες και στους «χρυσοκάνθαρους», στους «Φράγκους» (ξένους) πιστωτές, στην κυβερνητική αβουλία. «Εν τη ειρήνη της οικογενειακής εστίας, ας μελετήσωμεν επί των παθημάτων», προτρέπουν πολλοί...
ΒΑΘΙΕΣ ΟΙ ΡΙΖΕΣ ΤΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ
Σε καιρούς γενικευμένης φτώχειας και ανυπαρξίας δομών κοινωνικής πρόνοιας η αλληλεγγύη βρίσκεται διαχρονικά στην ημερήσια διάταξη. Το φαινόμενο έχει βαθιές ελληνικές ρίζες. Εκκληση κάνουν εφημερίδες όπως και πολλοί φορείς στα φιλάνθρωπα αισθήματα των εχόντων: «Εάν εις άλλους χρόνους απόλυτος παρίστατο η ανάγκη της συνδρομής των δυναμένων υπέρ των ενδεών, το έτος τούτο η ανάγκη αύτη παρίσταται επιτακτικωτέρα...». Οι εκκλήσεις δεν μένουν χωρίς αντίκρισμα.

Ο άπορος Μαζί_Τα_Φάγαμε στη γιορτή της πείνας !



Μέρες που είναι να μην ξεχνάμε και τους άπορους βο(υ)λευτές!
"Βοηθείστε τους"  όσο μπορείτε ...

πηγή:greki

"Εμείς κάψαμε τα ελληνικά δάση"



Πάνος Πικραμένος


Σοκ προκαλεί η ομολογία του πρώην πρωθυπουργού της Τουρκίας Μεσούτ Γιλμάζ ότι οι μυστικές υπηρεσίες της Τουρκίας, έκαιγαν ελληνικά δάση την εποχή των κυβερνήσεων Τανσού Τσιλέρ (1995-1998).

Η ανατριχιαστική αυτή αποκάλυψη, επιβεβαιώνει τα όσα έχει παραδεχθεί Τούρκος βουλευτής ήδη από την δεκαετία του 1990, αλλά και σχετικές υποψίες μετά από συλλήψεις «περίεργων» ατόμων κατά το παρελθόν στην Ελλάδα, και καταγγελίες οι οποίες ουδέποτε είχαν ληφθεί σοβαρά υπ΄ όψη, για εμπρησμούς σε νησιά του ανατολικού Αιγαίου και σε δάση της Μακεδονίας.



Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα της εφημερίδας «Μπιργκιούν» ο Μεσούτ Γιλμάζ μιλώντας για τα μυστικά κονδύλια των τουρκικών υπηρεσιών λέει τα εξής τρομερά:

«Όλοι οι πρωθυπουργοί όταν τελειώνει η θητεία τους και έρχεται νέος πρωθυπουργός, τον ενημερώνουν σχετικά με το που και πως χρησιμοποιήθηκαν τα μυστικά κονδύλια. Και εγώ ενημέρωσα σχετικά τον διάδοχό μου και οι προκάτοχοί μου έπραξαν το ίδιο.

Οι Ερμπακάν, Ετσεβίτ και Ντεμιρέλ ενημέρωσαν τους διαδόχους τους για τα μυστικά κονδύλια. Μόνο η Τσιλέρ δεν μοιράστηκε τις πληροφορίες για την διάθεση μυστικών κονδυλίων την περίοδο που ήταν πρωθυπουργός. Υπάρχει συγκεκριμένη αναφορά όπου πέρα των μυστικών κονδυλίων όλες οι πληροφορίες είναι διαθέσιμες.

Και κρατικά μυστικά είναι τα σχετικά με την απόπειρα για πραξικόπημα στο Αζερμπαϊτζάν και τα αντίποινα στα δάση της Ελλάδας. Για θέματα όπως για τις δολοφονίες Κούρδων δεν υπάρχει κάτι σχετικό», είπε ο πρώην πρωθυπουργός της Τουρκίας.

Η ομολογία του πρώην πρωθυπουργού της Τουρκίας και η ωμότητα με την οποία έγινε έχουν σοκάρει διπλωματικούς κύκλους στην Αθήνα, οι οποίοι αφήνουν να εννοηθεί ότι πρέπει να δοθεί συνέχεια στο θέμα…

Το σκάνδαλο Σουσουρλούκ

Ο εμπρησμός ελληνικών δασών και η τοποθέτηση εκρηκτικών μηχανισμών στην Ελλάδα από Τούρκους πράκτορες έχει αποδειχθεί ήδη από το 1996, μετά από ομολογίες του Τούρκου βουλευτή Εντίπ Σεντάτ Μπουτσάκ. Πρόκειται για έναν εκ των πρωταγωνιστών του σκανδάλου Σουσουρλούκ, που έφερε με παταγώδη τρόπο στο φως της δημοσιότητας την διαπλοκή παρακρατικών συμμοριών υπό υψηλή κάλυψη, με τον πολιτικό κόσμο, τις μυστικές υπηρεσίες ΜΙΤ, τα ναρκωτικά και την αντιτρομοκρατία κατά των Κούρδων και αριστερών ομάδων.

Στην περιοχή Σουσουρλούκ, μία θωρακισμένη Μερσεντές, που έτρεχε με ιλιγγιώδη ταχύτητα, έπεσε πάνω σ’ ένα φορτηγό. Στα συντρίμμια βρέθηκαν εξοπλισμός υποκλοπών και μυστικών επιχειρήσεων, όπλα, ναρκωτικά, χρήματα και αποκαλυπτικά έγγραφα.

Το σκάνδαλο όμως ήταν η ασυνήθιστη παρέα που επέβαινε στο αυτοκίνητο. Νεκρός βρέθηκε ο Χουσεΐν Κοτσαντάγκ υποδιευθυντής Ασφαλείας στην Κωνσταντινούπολη και πρώην διευθυντής ειδικών επιχειρήσεων στις κουρδικές επαρχίες. όπως και η ερωμένη του αεροσυνοδός Γκόντσα Ους. Ένας τρίτος νεκρός αποκαλύφθηκε ότι ήταν ο καταζητούμενος αρχιμαφιόζος, στέλεχος των Γρίζων Λύκων και εκτελεστής των μυστικών υπηρεσιών Αμπντουλάχ Τσατλί, ο οποίος έφερε διπλωματικό διαβατήριο.

Η μεγαλύτερη έκπληξη όμως, ήταν ο τέταρτος επιβάτης της Μερσεντές, ο οποίος και επέζησε: επρόκειτο για τον Εντίπ Σεντάτ Μπουτσάκ, βουλευτή του τουρκικού Κοινοβουλίου, με το κόμμα του «Ορθού Δρόμου» αρχηγό μιας ισχυρής παρακρατικής ομάδας στις κουρδικές επαρχίες και σύμφωνα με καταγγελίες, υπεύθυνο για δεκάδες δολοφονίες. Σημειώνεται ότι η θωρακισμένη Μερσεντές συνοδευόταν και από υπηρεσιακό αυτοκίνητο της ασφάλειας, στο οποίο επέβαιναν τρεις αστυνομικοί.

Οι αποκαλύψεις που προέκυψαν από το ατύχημα στο Σουσουρλούκ προκάλεσαν μείζονα πολιτική κρίση, η οποία οδήγησε στην κατάρρευση της κυβέρνησης Τσιλέρ και στον τραυματισμό του κύρους των ενόπλων δυνάμεων και των μυστικών υπηρεσιών.

Σε τηλεοπτική συνέντευξή του ο βουλευτής του κόμματος του «Ορθού Δρόμου», Σεντάτ Μπούτζακο που επέζησε του ατυχήματος, ομολόγησε κομπάζοντας, ότι ένα από τα «πεπραγμένα» του νεκρού αρχιμαφιόζου Αμπντουλάχ Τσατλί ήταν και ο εμπρησμός δασών σε ελληνικά νησιά. Την επόμενη μέρα η εθνικιστική εφημερίδα «Γενί Σαφάκ» κυκλοφόρησε με τίτλο «Εμείς κάψαμε τη Ρόδο», αλλά τα αντίτυπα αυτής της εφημερίδας κάηκαν σε περίεργη πυρκαγιά που έπληξε την εφημερίδα την ίδια μέρα.

Ενδεικτικό της σχέσης του αρχιμαφιόζου με την κυβέρνηση, είναι το γεγονός ότι ο καταζητούμενος για πολλές δολοφονίες Τσατλί κηδεύθηκε καλυμμένος με την τουρκική σημαία, ενώ στην κηδεία παρέστησαν ανώτατα στελέχη της ΜΙΤ και η ίδια η τότε αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Τανσού Τσιλέρ, η οποία φέρεται να δήλωσε ότι: «Εμείς τιμούμε με σεβασμό αυτούς που πυροβολούν εν ονόματι του κράτους»!

Όπως μετέδωσε τότε το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, η αλαζονική ομολογία του ακροδεξιού βουλευτή προκάλεσε έντονες αντιδράσεις στην τουρκική κοινωνία. Οι εμπρησμοί δασών έχουν καταγγελθεί ως μια από τις εξειδικευμένες μεθόδους που χρησιμοποιούν οι τουρκικές ειδικές δυνάμεις, για την αντιμετώπιση των ανταρτών του ΡΚΚ και τον εξαναγκασμό των Κούρδων κατοίκων των νοτιοανατολικών επαρχιών να εγκαταλείψουν τα χωριά τους...

πηγή:zougla.gr

Nαι ρε... είμαι Έλληνας



Το να είσαι Έλληνας δεν βασίζεται ούτε... καν στη γλώσσα που σκέφτεσαι και μιλάς.
Αν ήταν οτιδήποτε από τα παραπάνω, οι Έλληνες θα είχαν πάψει να υπάρχουν αιώνες τώρα όταν το κράτος τους κατακτήθηκε από τους Ρωμαίους,ή όταν έφυγαν στη διασπορά στα τέσσερα σημεία του ορίζοντα με την πτώση της Κωνσταντινούπολης πυροδοτώντας την Αναγέννηση, όταν ξέχασαν τη γλώσσα τους πριν την ξαναθυμηθούν, ή όταν πέθαιναν στα βουνά και τις θάλασσες πολεμώντας τον ολοκληρωτισμό.

Η Ελληνικότητα είναι στάση ζωής.
Η Ελληνικότητα είναι το φως στην άκρη του τούνελ, είναι αίμα που χύνεται για το δίκαιο ακόμα και αν ξέρεις πως αυτή η μάχη θα χαθεί, προσωρινά.
Για να είσαι Έλληνας αρκεί να ασπάζεσαι ένα αξιακό πλαίσιο όπου στο κέντρο του βρίσκεται ο Άνθρωπος, και τίποτε άλλο. Το να είσαι Έλληνας σημαίνει πως αντιλαμβάνεσαι την μεγαλειότητα του ανθρώπινου νου, τη δυνατότητα του ανθρώπου να ξεπεράσει τα ζωώδη ένστικτα της απληστίας και της ιδιοτέλειας, και την ικανότητά του να διορθώνει τα λάθη του, σεβόμενος αλλά όχι υποτασσόμενος στα φυσικά φαινόμενα.

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως ο ίδιος ο Ευρωπαϊκός διαφωτισμός βασίστηκε πάνω στα φιλοσοφικά θεμέλια της Αριστοτελικής λογικής και το ανθρωποκεντρικό πολιτικό πλαίσιο της Δημοκρατίας.Δεν δημιουργήσαμε την Δημοκρατία επειδή είμαστε Έλληνες, αλλά είμαστε Έλληνες επειδή δημιουργήσαμε την Δημοκρατία.
Δεν χτίσαμε τα θεμέλια της επιστήμης επειδή είμαστε Έλληνες, αλλά είμαστε Έλληνες επειδή χτίσαμε τα θεμέλια της επιστήμης.


Είμαστε Έλληνες επειδή πολεμήσαμε την τρομακτικότερη και αιμοσταγέστερη πολεμική μηχανή του ολοκληρωτισμού όλων εποχών. Είμαστε Έλληνες επειδή εμφυσήσαμε τις αρχές της Δημοκρατικότητας στις αστικές επαναστάσεις της Ευρώπης και της Αμερικής...

Επειδή μεταλαμπαδεύσαμε τον ανθρωπισμό στη μεσαιωνική Ευρώπη. Είμαστε Έλληνες επειδή δημιουργήσαμε τα θεμέλια της σκέψης της φιλοσοφίας, της αλήθειας και του δικαίου, δώσαμε μεγαλύτερη έμφαση στις ιδέες και στις έννοιες από ότι στην πέτρα και τη φωτιά, επειδή πιστέψαμε πως η φύση του ανθρώπου ξεπερνάει την ύλη που τον περιβάλλει και αποδείξαμε ότι η ψυχή είναι ισχυρότερη από το ατσάλι, ή ακόμα και τον ίδιο το χρυσό.

Σήμερα η Ελλάδα περνάει μια δύσκολη περίοδο, επειδή μερικοί από εμάς τους Έλληνες (εκείνοι που ζούμε στην Ελλάδα των τελευταίων 30 ετών), αφήσαμε μερικούς αχρείους να ξεπατώσουν την Κοινωνία μας για να κλέψουν αρκετά νομίσματα, ομολογουμένως, για την τσέπη τους. Αν θέλετε μάλιστα και τη γνώμη μου, εκείνοι που ασχημονούν ενάντια στην Ελλάδα δεν είναι πραγματικοί Έλληνες, απλά τυγχάνει να έχουν Ελληνικό διαβατήριο, που δεν είναι κιόλας επαρκές τεκμήριο Ελληνικότητας.

Οι δυσκολίες αυτές είναι προσωρινές, σε ιστορικό χρόνο, και ίσως μετά μερικά χρόνια, όταν θα έχει αποκατασταθεί το πραγματικό Ελληνικό αξιακό πλαίσιο στον τόπο μας, εκείνο με επίκεντρο τον Άνθρωπο, θα γελάμε όλοι μας με αυτά τα "παλικάρια" που παραλίγο να μπατάρουν τη βάρκα με τις ανοησίες τους.Κατά πάσα πιθανότητα θα αποτελέσουν παράδειγμα προς αποφυγή για πολλά χρόνια στο μέλλον, και η ιστορική αξία τους αγγίζει εκείνη του Εφιάλτη ως πρότυπο προς αποφυγή.

Ευτυχώς Έλληνες, στη σκέψη και όχι απλά στο διαβατήριο, υπάρχουν εκατοντάδες εκατομμύρια στον πλανήτη, και έχουν υπάρξει διαχρονικά. Αυτό δεν σημαίνει πως δεν πρέπει να προσπαθήσουμε δέκα φορές παραπάνω για να ξανακερδίσουμε την Ελληνικότητά μας που μας εξαπάτησαν και ανταλλάξαμε για μια επίπεδη τηλεόραση και ένα αυτοκίνητο με δερμάτινα καθίσματα. Θα το κάνουμε και με το παραπάνω.

Σημαίνει απλά πως το ανθρωποκεντρικό αξιακό πλαίσιο της αρετής, της αλληλεγγύης, της φιλίας, της οικογένειας, του δικαίου, της λογικής, της αισθητικής, της Δημοκρατίας, της δημιουργικότητας και της διανόησης θα επανέλθει στη θέση που έχασε προσωρινά.

Ως τότε παραμένω Έλληνας, μαζί με μερικές εκατοντάδες εκατομμύρια άλλους ανθρώπους επάνω στον πλανήτη, που μοιράζονται τις ίδιες Ελληνικές αξίες.

πηγή:ας μιλήσουμε επιτέλους

Χριστούγεννα στα Ελληνικά γραμματόσημα

 



Δημοφιλείς εκδόσεις γραμματοσήμων σε παγκόσμιο επίπεδο είναι οι εκδόσεις για τα Χριστούγεννα.
Η χώρα μας με αρκετή καθυστέρηση κυκλοφόρησε τα πρώτα γραμματόσημα με θέμα τα Χριστούγεννα το 1970 και συνέχισε κάθε 2 χρόνια μέχρι το 1986 , το 1987 και 1988 , και μετά τα Χριστούγεννα δεν αποτελούν θέμα για τις ελληνικές εκδόσεις.





Πιστεύω ότι είναι τραγικό λάθος η παράλειψη αυτή και επί πλέον χάθηκε και μια μεγάλη μερίδα θεματικών φιλοτελιστών του εξωτερικού.


Εύκολα θα καταλάβει κάθε σκεπτόμενος φιλοτελιστής την υποβάθμιση του θέματος με το πέρασμα του χρόνου ,δείτε τις φωτογραφίες .Τελευταία σας παραθέτουμε την μετά από 22 χρόνια νέα σειρά Χριστουγέννων όπως ονομάστηκε ...που μάλλον θα έπρεπε να λέγεται καλλίτερα εορταστική.
Για την ιστορία η Κύπρος από το 1969 χωρίς καμία διακοπή εκδίδει κάθε χρόνο γραμματόσημα Χριστουγέννων με πολύ μεγάλη απήχηση στον διεθνή φιλοτελισμό.

πηγή:συλλεκτικό παζάρι

Νίκος Σταυρίδης

 



Ο Νίκος Σταυρίδης (1910, Βαθύ Σάμου - 14 Δεκεμβρίου 1987) ήταν Έλληνας ηθοποιός του κινηματογράφου και του θεάτρου. Ξεκίνησε την καριέρα του το 1929 στο μουσικό θέατρο, συμμετέχοντας σε επιθεωρήσεις, οπερέτες και παραστάσεις βαριετέ . Τη δεκαετία του 1940 άρχισε να συγκροτεί δικούς του θιάσους και να συνεργάζεται με σπουδαίους συναδέλφους του, όπως τη Ρένα Βλαχοπούλου, τις αδελφές Καλουτά, την Καίτη Ντιριντάουα και τη Μαρίκα Νέζερ, την Καίτη Μπελίντα και τη Μαρίκα Νέζερ (1958: Τεντυμπόυς των Γιαλαμά-Θίσβιου-Πρετεντέρη), τον Διονύση Παπαγιαννόπουλο και τη Σοφία Βέμπο (1959), τον Κώστα Χατζηχρήστο (1963) κ.ά. Μεσολάβησε ένα διάστημα (1954-55) κατά το οποίο ίδρυσε μαζί με τον Τάκη Μηλιάδη και τη Νανά Σκιαδά το θίασο «Ελληνική Μουσική Κωμωδία», στον οποίο ανέβασε επιθεωρήσεις αλλά και έργα πρόζας, όπως η κωμωδία "Δέκα μέρες στο Παρίσι" (με τον Διονύση Παπαγιαννόπουλο το 1960). Διακρίθηκε ιδιαίτερα και για τις κινηματογραφικές του εμφανίσεις. Έπαιξε για πρώτη φορά στη μεγάλη οθόνη το 1950 στην ταινία του Νίκου Τσιφόρου Έλα στο θείο και συνέχισε να εμφανίζεται σε ταινίες του ίδιου (Η ωραία των Αθηνών, 1953), του Ορέστη Λάσκου (Η φτώχεια θέλει καλοπέραση, 1957, Φτωχαδάκια και λεφτάδες , 1960, Τρίτη και 13 ,1963, Ο χαζομπαμπάς , 1967), του Πάνου Γλυκοφρύδη (Δουλειές με φούντες,1958), του Αλέκου Σακελλάριου (Τα κίτρινα γάντια , 1960), του Γρηγόρη Γρηγορίου (Διαβόλου κάλτσα,1960), του Κώστα Ανδρίτσου (Ευτυχώς τρελάθηκα ,1961) και σε πολλές άλλες

Ηλιούγεννα - Η εορτή των αρχαίων Ελλήνων! Πως μετατράπηκαν σε Χριστούγεννα... [Video]

 





Οι πρόγονοί μας αυτές της μέρες εόρταζαν μέσα σε κλίμα κατάνυξης τα Ηλιούγεννα. Την αναγέννηση της φύσης μετά το χειμερινό ηλιοστάσιο και την...πνευματική φώτιση απο τις ιερές ακτίνες του Φοίβου Απόλλωνα.

Μετα τον 4ο αιώνα όμως ο πάππας Δάμασος για συγκεκριμένους λόγους αποφάσισε τα Χριστούγεννα να εορτάζονται στις 25 Δεκεμβρίου.

Μέχρι τότε τα Χριστούγεννα εορτάζονταν στον τότε γνωστό Χριστιανικό κόσμο σε κάποιες περιοχές στις αρχές Ιανουαρίου και σε κάποιες άλλες κατά τον Απρίλιο...