Δευτέρα 28 Μαρτίου 2011

Άλλο η «πουτανιά» της δημοσιογραφίας και άλλο οι «πουτάνες» της δημοσιογραφίας

 

Η «αθωότητα» των blogs στην Ελλάδα έχει παρέλθει ...αλλά αυτό δεν σημαίνει οτι μπορεί να βάλουν κατά των blogs με κάθε μέσο, για να πνίγουν ελεύθερες φωνές ! Κανείς δεν έχει πει ότι τα blogs είναι η πεμπτουσία της ενημέρωσης ή της αδέσμευτης και αχειραγώγητης άποψης !
 
Τα blogs γράφονται από ανθρώπους και όχι από ρομπότ ή ανιχνευτές αλήθειας .
Η ελευθερία τους έγκειται στο γεγονός ότι οι πλατφόρμες που τα φιλοξενούν ή παρέχουν την δυνατότητα να δημιουργούνται blogs είναι ελεύθερες και ανώνυμες .
 
Βέβαια και αυτές είναι μπίζνες (οι πλατφόρμες των παρόχων ) ! Αυτό όμως, που δεν μπορούν να καταλάβουν στην Ελλάδα είναι ότι,το internet άλλαξε τα δεδομένο παντού ως προς την ενημέρωση, την ψυχαγωγία, την έκφραση , την δημιουργία.
 
 Και οτι με το χρήμα τους και τα πολιτικά τους μέσα δεν μπορούν να έχουν την χειραγώγηση της ενημέρωσης της ψυχαγωγίας, της πληροφορίας, της κοινωνικοπολιτικής παρέμβασης.
Οπότε, εκτός της τηλεόρασης που ήταν και θα είναι παντού και πάντα κυρίαρχη ...όλα τα άλλα μέσα ενημέρωσης, δεν μπορούν να ελέγχουν και να μονοπωλούν την πληροφόρηση, όπως γινόταν για χρόνια στην Ελλάδα, από παραδοσιακούς εκδότες και οικονομικά συμφέροντα, που χρηματοδοτούσαν κατά καιρούς διάφορα συμβατικά μέσα ενημέρωσης, για να κάνουν πολιτικό, οικονομικό παιχνίδι ή και μπίζνες αρπαχτής κονόμας .
 
Αν κάνετε μια αναδρομή στην τελευταία 20ετία πόσες εφημερίδες, ραδιόφωνα, περιοδικά, άνοιξαν και έκλεισαν καθώς και λοιπά μέσα ενημέρωσης, θα καταλάβετε πως παιζόταν το παιχνίδι και γιατί έχουν σκυλιάσει εδώ και χρόνια με το internet στην ΕΛΛΑΔΑ.
Τώρα λίγο η οικονομική κρίση, πολύ περισσότερο το Internet έχουν κάνει και τα κραταιά συγκροτήματα να καταρρέουν. Και αν στέκονται είναι γιατί έχουν και τα διαπλεκόμενα συμφέροντα. Αλλιώς θα είχαν βάλει λουκέτο. Το internet δεν έκανε ζημιά μόνο στις κυκλοφορίες, αλλά και στις παράπλευρες δραστηριότητες τους .Θυμηθείτε ποιοι έφεραν και έλεγχαν στην Ελλάδα τα 090 ...
Γνωστά εκδοτικά και τηλεοπτικά συγκροτήματα. Πουλούσαν και χρέωναν τον κόσμο! Αστρολόγοι , χειρομάντες , πουτάνες , τηλεγνωριμίες , τηλεγ@μίσια ...τηλεδιαγωνισμοί, τηλεκαζίνα ... και δεν συμμαζεύεται.
 
Μάζεψαν πολύ χρήμα ...έκαψαν κόσμο και κοσμάκη, που έπεφτε θύμα των πονηρών και μουφαδόρικων υπηρεσιών τους, χωρίς κανένα κανόνα ενημέρωσης του καταναλωτή για τους κινδύνους των υπηρεσιών. Άσε τις πολυσέλιδες καταχωρήσεις αδρά πληρωμένων αγγελιών ...ΑΒΑΔΙΣΤΑ ΑΒΙΑΣΤΑ ΑΒΑΣΑΝΙΣΤΑ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΣΑΣ !Και εδώ δέχθηκαν ισχυρό πλήγμα από το internet, αφού και αυτό το κοινό τους στράφηκε προς τα κει. Κοινωνική δικτύωση ( facebooκ , dating site , Υouporn , μπουρδέλα com) και δεν συμμαζεύεται. Τι έμεινε πλέον για κυκλοφοριακή τόνωση. Τα DVD και τα CD που και αυτά όπως πάνε τελειώνουν, γιατί εκτός από το πειρατικό υλικό που μπορούν να βρουν οι χρήστες του ιντερνέτ και οι κολοσσοί του διαδικτύου θα νοικιάζουν στους χρήστες τους ταινίες τελευταίας κυκλοφορίας. Οπότε, με τόσο κατευθυνόμενο περιεχόμενο λογικό είναι καταρρέουν... όσες φορές και να αναλύουν το ασφαλιστικό , το φορολογικό , το οικιστικό κλπ
Και ας ξανάρθουμε τώρα στα blogs. Μπορεί τα πρώτα βήματά τους να ήταν και ανιδιοτελή...στην πορεία υπήρξε και διείσδυση ...εκδοτικών συγκροτημάτων , πολιτικών οικονομικών συμφερόντων, παρακρατικών μηχανισμών , χαφιεδισμού άλλων blogs , και είχαμε και ένα αποτρόπαιο και θλιβερό γεγονός , που άγγιξε και τέτοιες πτυχές.
Αυτό όμως δεν ακυρώνει τον ρόλο τους, ότι είναι ελεύθερες φωνές σε ελεύθερες πλατφόρμες και ούτε επιτρέπει ακραίες και γελοίες πρακτικές επίθεσης σε βάρος τους. Άλλωστε από την εποχή των τρελών κλικς ( πραγματικών και μαϊμούδων) της ακατάσχετης καταγγελλολογίας, της εκτόνωσης, της λαμογιάς θα περάσουμε στην εποχή των blogs ουσίας ...και της πρωτοτυπίας !
Και δεκάδες blogs και ενημερωτικές ιστοσελίδες θα αναπαύονται στα νεκροταφεία των σέρβερ τους ...με άφθονο αστυνομικό δελτίο, με τις ατάκες και τα κιλοτάκια της Μενεγάκη και πληροφορίες για ... «το από που κλ..νει το μπαρμπούνι».
Και για να αιτιολογήσουμε τον τίτλο του ποστ, δείτε το βίντεο που παίξαμε και σε προηγούμενο ποστ.
Κλασική περίπτωση ...”πουτανιάς” για τηλεθέαση. Οπότε μπορεί να κρίνετε, που είναι η διαφορά με τις «πουτάνες» της δημοσιογραφίας made in Greece !

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου