Πέμπτη 13 Ιανουαρίου 2011

AΝ ΑΓΑΠΑΤΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΑΣ, ΑΓΑΠΗΣΤΕ ΠΡΩΤΑ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΑΣ


Η ανατροπή των εδώ και αιώνες καθιερωμένων ρόλων και η αποσταθεροποίηση της οικογένειας, οδηγούν τα παιδιά σε σύγχυση που δεν τους επιτρέπει να γνωρίσουν τον εαυτό τους και να φτιάξουν τη δική τους ταυτότητα.
Συχνά βαδίζουν στα τυφλά, χωρίς καθοδήγηση, πρότυπα ζωής και κυρίως χωρίς αξίες.
Το να είναι κανείς γονέας είναι τέχνη. Διδάσκεται. Καλός γονέας δεν είναι πλέον ο θυσιασμένος γονέας, αλλά ο ευτυχισμένος γονέας! Καλός γονέας είναι αυτός που προσπαθεί να γίνεται καλύτερος. Κι ας κάνει και λάθη. Οι τύψεις, οι ενοχές, ο θυμός γίνονται ενέργεια, ενδυνάμωση, δύναμη αλλαγής.
 Δε «μεγαλώνουμε» πλέον τα παιδιά μας, αλλά τον εαυτό μας: τις ανάγκες μας, τα θέλω μας, το όραμά μας. Βοηθήστε τα παιδιά σας, βοηθώντας τον εαυτό σας. Το φροντισμένο «δέντρο» είναι αυτό που δίνει καλό «καρπό».
Συνήθως, κάτω από το μαθησιακό πρόβλημα ή την παραβατική συμπεριφορά του παιδιού κρύβεται κάποιο ψυχολογικό αίτιο ή/και κάποια δυσλειτουργία της οικογένειας. Εξάλλου, οι ίδιοι οι γονείς, από άγνοια ή ακόμα και με την πολλή τους αγάπη δημιουργούν κάποιες φορές την ενοχλητική αυτή συμπεριφορά. Η λύση (που δίνουν) είναι το πρόβλημα.
Η «αγάπη» τους πολλές φορές ευνουχίζει, παραλύει τα παιδιά. Η αυθεντική αγάπη προπονεί, βοηθά το παιδί να γίνει ο εαυτός του, να αυτοποιηθεί.
Ας αναγνωρίσουμε τ’ αυτονόητο: δεν υπάρχουν προβληματικά παιδιά. Υπάρχουν «κόμποι» που θέλουν λύσιμο ή κόψιμο... Υπάρχει ελπίδα, υπάρχει φως! Τα ίδια τα παιδιά μάς δείχνουν το δρόμο. Ας τον ακολουθήσουμε...
Ο Νίκος Μαρκάκης σπούδασε παιδαγωγικά στη Θεσσαλονίκη και από το 1987 δουλεύει ως δάσκαλος. Αποσπάστηκε για 5 χρόνια σε ελληνικά μονοθέσια δημοτικά σχολεία της Γερμανίας. Πήρε προδίπλωμα ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο του Αμβούργου και πτυχίο ψυχολόγου στο Πάντειο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Αποσπάστηκε για ένα χρόνο στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών στον τομέα της Παιδαγωγικής ψυχολογίας, όπου συμμετείχε σε διδακτικό και ερευνητικό έργο. Για μια σχολική χρονιά υπήρξε διευθυντής δημοτικού σχολείου, αλλά παραιτήθηκε και ξαναγύρισε στην τάξη, γιατί «εκεί ένιωθε την ψυχή του γεμάτη, εκεί ένιωθε πληρότητα και χαρά».
Για 4 χρόνια υπήρξε μέλος θεραπευτικής ομάδας αντρών (group therapy) στο Αθηναϊκό Κέντρο Μελέτης του Ανθρώπου, όπου συνεχίζει να εκπαιδεύεται για θεραπευτής, αλλά και να συνεργάζεται στο ρόλο του Συντονιστή μικρών ομάδων. Εκπαιδεύτηκε στα ψυχομετρικά τεστ W.I.S.C και Τ.Α.Τ. Τον καιρό αυτό συμμετέχει σε Γενεόγραμμα και εκπαιδεύεται και στη Διεργασία ομάδας.
Από το 1999 διοργανώνει και συντονίζει Ομάδες και Σχολές Γονέων σε παιδικούς σταθμούς, νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια, ιδιωτικούς φορείς, παρέχοντας έτσι εκπαίδευση, συμβουλευτική, πρόληψη και θεραπεία.
Το βιβλίο αυτό αποτελεί το παρθενικό του βήμα στο χώρο της συγγραφής. Άρθρα του έχουν δημοσιευτεί σε παιδαγωγικά περιοδικά και εφημερίδες.

ΕΚΔΟΣΕΙΣ: ΑΓΚΥΡΑ
ΣΕΙΡΑ: ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ- ΑΝΑΤΡΟΦΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου