Υδάτινη κατοικία με θέα το απέραντο
γαλάζιο
Δύο ολόκληρα έτη επίπονης και δύσκολης εργασίας χρειάστηκαν
για να ολοκληρωθεί ένα από τα εντυπωσιακότερα super yachts που έχουν
παρουσιαστεί μέχρι στιγμής στο παγκόσμιο ναυπηγικό στερέωμα. Πρόκειται για το
H2OME, το οποίο προέκυψε από τη συνεργασία του ναυπηγικού γραφείου Navirex, που
ανέλαβε το σχεδιασμό της ατράκτου, με το σχεδιαστικό γραφείο Α-LAB που
επιμελήθηκε το εσωτερικό και του ναυπηγείου MMGI που εδρεύει στο Monfalcone της
Ιταλίας και ανέλαβε την κατασκευή.
Για να μπορέσουμε να προσεγγίσουμε -κατά μία έννοια- το
σκεπτικό κάτω από το οποίο προέκυψε το σκάφος, θα πρέπει να λάβουμε υπόψη τα
υπάρχοντα θαλαμηγά που συνθέτουν τον ανταγωνισμό. Με τον παγκόσμιο στόλο να
διαθέτει ένα μεγάλο εύρος, τόσο σε ποσότητα όσο και σε σχεδιασμό, οποιοδήποτε
νεοεισερχόμενο σκάφος θα πρέπει να διαθέτει ελκυστικά χαρακτηριστικά που να το
διαφοροποιούν, προσφέροντας παράλληλα και ανταγωνιστικά στοιχεία.
Στην προκειμένη περίπτωση το H2OME φαίνεται να τα καταφέρνει
με το μέγεθος, την εξωτερική του εμφάνιση και την προσφερόμενη άνεση να
λειτουργούν υπέρ του, με μία πρωτόγνωρη, για τα δεδομένα της κατηγορίας, αύρα.
Πέρα από τα χαρακτηριστικά που φαίνονται, υπάρχουν και ορισμένα αφανή που για να
αναδειχθούν απαιτείται η λειτουργία του σκάφους. Αναφερόμαστε φυσικά στις
επιδόσεις οι οποίες δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητες, δεδομένων των 42 κόμβων
που δύνανται να επιτευχθούν.
Η εξωτερική εμφάνιση του νεότευκτου H2OME αποτελεί ένα από τα
πλεονεκτήματά του, όχι μόνο γιατί είναι ασυνήθιστη αλλά και επειδή είναι
ελκυστική. Τα κυρίαρχα χαρακτηριστικά του στοιχεία είναι τρία στο πλήθος και
αναφερόμαστε φυσικά στην κάθετη ακμή της πρώρας, την ορθογωνισμένη υπερκατασκευή
και την ελεύθερη, χωρίς κουπαστή, πρύμνη. Από εκεί και πέρα πρωταγωνιστικό ρόλο
αναλαμβάνουν άλλα -εκ των έσω- χαρακτηριστικά, όπως για παράδειγμα η ανισόπεδη
διάταξη του καταστρώματος στο πρυμναίο του τμήμα και οι μεγάλες περιμετρικές
γυάλινες επιφάνειες της υπερκατασκευής. Αφήσαμε για τελευταίο το μαύρο του χρώμα
η χρήση των οποίου είναι ασυνήθιστη στα σκάφη αναψυχής, προσφέροντας όμως την
ανάλογη αίγλη και μεγαλοπρέπεια.
Επιδεικνύοντας καινοτόμα στοιχεία, οι εξωτερικοί χώροι του
κύριου καταστρώματος προσφέρουν μία άνεση πέραν της αναμενόμενης η οποία
προκύπτει τόσο στην πρωραία περιοχή με το μεγάλο ελεύθερο κατάστρωμα, όσο και
στην πρυμναία ζώνη. Ο εξοπλισμός της περιλαμβάνει τρεις χώρους που διαχωρίζονται
μεταξύ τους με σαφήνεια χάρη στην ανισόπεδη διάταξη.
Η αναβαθμισμένη διαβίωση προκύπτει και στο ανώτερο κατάστρωμα
όπου δεσπόζει το fly bridge, ένας επιμελημένος χώρος που φιλοξενεί στο κέντρο
του ένα υπαίθριο καθιστικό / τραπεζαρία ενώ κατάπρυμα προσφέρονται στρώματα
ηλιοθεραπείας.
Σε ο,τι αφορά το εσωτερικό, η εξοπλιστική του πληρότητα και
πολύ περισσότερο η ευρυχωρία που προκύπτει από τις μεγάλες διαστάσεις,
συμβάλλουν καθοριστικά στην άνετη διαβίωση. Τα ανοιχτά χρώματα και η ορατότητα
προς το εξωτερικό περιβάλλον "μεγαλώνουν" τον χώρο, προσφέροντας ένα αστραφτερό
σύνολο. Όσο για το φωτισμό, η χρήση εξειδικευμένων λαμπτήρων προσφέρει πολλές
δυνατότητες προσαρμόζοντας την ένταση σε μια ευρεία κλίμακα φωτός.
Το καθιστικό εξοπλίζεται με τέσσερις συνολικά καναπέδες ενώ
πιο μπροστά συναντάμε μια μεγάλη τραπεζαρία με δυνατότητα φιλοξενίας δώδεκα
ατόμων. Όσο για το κατώτερο κατάστρωμα, αυτό εξοπλίζεται με πέντε πολυτελείς και
μοντέρνες καμπίνες για τους επιβάτες και άλλες τέσσερις για το πλήρωμα.
Το σύγχρονο προφίλ του σκάφους, υποστηρίζει με το δικό του
τρόπο το μηχανοστάσιο, το οποίο φιλοξενεί ένα δίδυμο πετρελαιοκινητήρων από την
Caterpillar, συνολικής ισχύος 3.650 ίππων και σε συνδυασμό με μια τουρμπίνα της
Vericor, ισχύος 4.500 ίππων, το σκάφος είναι σε θέση να αναπτύξει μια ασυνήθιστη
για την κατηγορία ταχύτητα, που αγγίζει τους 42 κόμβους, ενώ η υπηρεσιακή φθάνει
τους 22 κόμβους.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Ολικό μήκος: 44 μέτρα Μέγιστο
πλάτος: 8 μέτρα Βύθισμα: 1,5 μέτρα Εκτόπισμα: 200.000 κιλά Χωρητικότητα
δεξαμενών καυσίμων: 30.000 λίτρα Χωρητικότητα δεξαμενών νερού: 6.000
λίτρα Αριθμός καμπίνων: 5 + 4 Ισχύς κινητήρων: 3.650 ίπποι Μέγιστη
ταχύτητα: 42 κόμβοι Υπηρεσιακή ταχύτητα: 22
κόμβοι
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου