Σάββατο 19 Μαρτίου 2011

Αμβροσία :H Θεών στην Ελληνική μυθολογία.





Οι αρχαίοι Έλληνες δίνοντας στους θεούς τους ανθρώπινα χαρακτηριστικά, συμπεριέλαβαν τις ιδιότητες, τα προτερήματα και τις αδυναμίες των ανθρώπων. Κι έτσι θεώρησαν φυσικό να έχουν και την ανάγκη της τροφής. Η διαφορά μόνον είναι ότι η για τους Θεούς προορισμένη τροφή τους εξασφάλιζε την αθανασία και γι’ αυτό απαγορεύονταν αυστηρά η χρησιμοποίηση της θείας τροφής από τους κοινούς θνητούς.


Η ΑΜΒΡΟΣΙΑ ΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

Η αμβροσία ήταν η τροφή των Θεών, όπως το νέκταρ υπήρξε το ποτό αυτών. Πριν βρεθεί η αμβροσία, οι Θεοί οσφραίνονταν μόνον την...  κνίσα των θυμάτων. Αρχικά, η τροφή αυτή εμφανίστηκε κατά την γέννηση του Διός, ρέουσα από το κέρας της Αμάλθειας. Κατά το έπος της Οδύσσειας, οι Πελείες έφεραν την αμβροσία στον πατέρα Δία˙μέσα στις Πλαγκτές όπου μία από αυτές πάντοτε χάνεται, αλλά ο Ζευς πλάθει άλλη προς αντικατάσταση αυτής:
«Και ουδέ πουλί ταίς προσπερνά, αλλ’ ουδέ η περιστέραις

οπού του Δία του πατρός την αμβροσία φέρων˙

ως και απ’ αυταίς κάθε φοράν η γλυστρή πέτρ’ αρπάζει˙

αλλά να κλεισ’ ο αριθμός στέλνει ο πατέρας άλλην»
(Οδυσ. Μ, 62 –65).

Κατά την ποιήτρια Μυρώ την Βυζαντία, την αμβροσία κόμισαν στον Δία, όταν ήταν παιδί στην Κρήτη, οι Πελειάδες, το δε νέκταρ αετοί και ο Ζευς, νικώντας τον πατέρα του, τον αετό εποίησε αθάνατο και τον πήρε στον ουρανό, εκείνους κατέστησε προπομπούς του θέρους και του χειμώνος. Κατ’ άλλο μύθο, μνημονευόμενο από τον Πρόκλο, η Δήμητραπαρασκεύαζε την αμβροσία και το νέκταρ για τους αθανάτους.
Η ΑΜΒΡΟΣΙΑ ΕΞΑΣΦΑΛΙΖΕ ΤΗΝ ΑΘΑΝΑΣΙΑ

Αρχικά η αμβροσία δήλωνε την αθανασία και την μεταχειρίζονταν αντ’ αυτής. Πίστευαν ότι όπως ο άνθρωπος ζει από την τροφή, έτσι και οι Θεοί διατηρούνταν αθάνατοι μέσω της αμβροσίας.

Εν τούτοις, μέσω της αμβροσία και οι κοινοί θνητοί κατέστησαν αθάνατοι. Με αυτό τον τρόπο, η Αφροδίτη κατέστησε δια της αμβροσίας αθάνατη τη Βερενίκη:
«Ω Διωναία Κύπρι, συ μεν αθάνατον από θνητής,

κατ’ ανθρωπίνην παροιμίαν, εποίησας την Βερενίκην,

αποστάξασα αμβροσίαν εις τους κόλπους αυτής».
(Θεοκρ. XV, 106-108)


Επίσης, η Αθηνά, κατ’ εντολή του Διός, ρίχνει στο στήθος του Αχιλλέα το νέκταρ και την ευχάριστη αμβροσία για να τον απαλλάξει από την πείνα:
«... και τροφήν να πάρη αυτός (ο Αχιλλεύς) δεν θέλει

αλλά κατέβα την γλυκειά να στάξης αμβροσίαν

και νέκταρ μέσ’ τα στήθη του, να μην τον πνιξ’ η πείνα».
(Ιλ. Τ, 345-347)

Κι εδώ η αμβροσία συγχέεται με το νέκταρ υπό την υγρή μορφή.

Ο Πλάτων, στην αλληγορία των ενώσεων των ψυχών, προσθέτει το νέκταρ ως ποτό, μετά την αμβροσία: «ελθούσης δε αυτής ο ηνίοχος προς την φάτνην τους ίππους στήσας παρέβαλεν αμβροσίαν τε και επ’ αυτή νέκταρ επότισε».

Σπανίως η αμβροσία συναντάται ξεχωριστά από το νέκταρ, σε πολλές περιπτώσεις μεταξύ των δύο τούτων λέξεων σημειώνεται μόνο η διαφορά του κατ’ ιδίαν γενικού όρου. Στην Οδύσσεια πάντα μόνο η αμβροσία διακρίνεται ευκρινώς από το νέκταρ, στο γεύμα το οποίο η Καλυψώ παραθέτει στον Ερμή:
«Είπε η θεά, και τράπεζαν γεμάτην αμβροσίαν του θέτει,

και άμα κόκκινο νέκταρ του συγκερνάει

κ’ έτρωγ’ εκείνος κ’ έπινεν, ο μέγας αγροφόνος».
(Οδ. Ε, 92-94).


Παρακάτω, οι υπηρέτες της θεάς προσφέρουν στον φιλοξενούμενο Οδυσσέα την αμβροσία και το νέκταρ, αυτή την φορά ενωμένα:
«και αγνάντια κείνη εκάθισε εις τον θείον Οδυσσέα,

και νέκταρ της παράθεσαν η δούλαις και αμβροσία».
(Οδ. Ε, 198-199).


Και ο Ησίοδος λέει ότι οι θεοί τρώνε και το νέκταρ και την αμβροσία:
«Μα σαν εδώσανε σ’ αυτούς όσα χρειάζονταν όλα,

και νέκταρ και αμβροσία, αυτά που τρώνε μόνον οι θεοί,

τότε στα στήθη τράνεψεν η ρωμαλέα ψυχή τους».


Αυτός, ο ευσεβής ποιητής προσθέτει, ότι οι επί ψευδορκία ένοχοι θεοί δεν είναι πλέον δυνατόν να τραφούν με νέκταρ και αμβροσία:
«Όποιος λοιπόν χύνει νερό απ’ αυτό για να ορκιστή με ψέμα

από τους αθανάτους, πόχουν την κορυφή του χιονισμένου Ολύμπου,

ακέριο χρόνο κοίτεται χωρίς πνοή˙

δεν φέρνει μήτε μια φορά την αμβροσία στα χείλη του ή το νέκταρ,

για να τραφή, αλλά κοίτεται χωρίς αναπνοή, δίχως φωνή

σε μια στρωμασιά˙ μια φοβερή παράλυση τα μέλη του σκεπάζει».
(Ησ. Θεογ. 793-798).


Στον Πίνδαρο, ο Τάνταλος υπέκλεψε από τους ανθρώπους το νέκταρ και την αμβροσία, τα οποία τον είχαν καταστήσει αθάνατο:
«έχει δ’ απάλαμον βίον τούτον εμπεδόμοχθον (ο Τάνταλος),

μετά τριών τέταρτον πόνον, αθανάτων ότι κλέψαις

αλίκεσσι συμπόταις

νέκταρ αμβροσίαν τε

δώκεν, οίσιν άφθιτον».
(Πίνδ. ΙΙ. Ι, 61-65)

Οι Ώρες και η Γαία ενστάλαξαν σταγόνα προς σταγόνα πάνω στα χείλη του Αρισταίου το νέκταρ και την αμβροσία και του έδωσαν την αθανασία:
«εύθρονοις Ώραισι και Γαία

ανελών φίλας υπό ματέροις οίσει.

ται δ’ επιγουνίδιον κατθηκάμεναι βρέφος αυταίς,

νέκταρ εν χείλεσσι και αμβροσίαν στάξοισι, θήσονταί τε νιν αθάνατον

τοις δ’ Αρισταίον καλείν».
(Πίνδ. ΙΙ, ΙΧ, 60-65).

Η ΑΜΒΡΟΣΙΑ ΩΣ ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΟ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΗΠΤΙΚΟ

Η αμβροσία χρησιμοποιούνταν αντί αλοιφής, καθώς και ως καλλυντικό και αντισηπτικό μέσο. Οι Θεές αλείφονταν με αμβροσία για να διατηρούν αμάραντα τα κάλλη τους, οι δε θνητές γυναίκες χάρη στη χρήση της αμβροσίας φαίνονταν ωραιότερες. Επίσης οι πληγές με την αμβροσία επουλώνονταν ταχέως, οι δε νεκροί που αλείφονταν με αυτή καθίστατο άσηπτοι.

Η Ήρα με αμβροσία καθαρίζει το δέρμα της:
«Και πρώτα όλο το σώμα της το χαριτοπλασμένο

με αμβροσίαν εύμορφα καθάρισε και αλείφθη

λάδι άφθαρτο γλυκότατο με μύρα ευωδιασμένο».
(Ιλ. Ξ, 170-172).

Επίσης, η Αθηνά, με αμβρόσιον κάλλος καθαρίζει την Πηνελόπη:

«κ’ αμβρόσιο χρίσμα ελάμπρυνε τ’ ωραίο πρόσωπό της,

μ’ αυτό που η καλοστέφανη αλείφεται Αφροδίτη».
(Οδυσ. Σ., 192-193).

Η ΑΜΒΡΟΣΙΑ ΘΕΡΑΠΕΥΕΙ ΤΙΣ ΠΛΗΓΕΣ

Καθώς αναφέρει ο Βιργίλιος (Aen. 12, 149), η αμβροσία χρησιμοποιείται από τους θεούς ως αλοιφή για την θεραπεία των πληγών.

Το σώμα του Σαρπηδόνα αλείφεται με αμβροσία για να προφυλαχθεί από την σήψη.
«...... και αφού τον χρίσης με αμβροσία, άφθαρτα ενδύματα ένδυσέ τον».
(Ιλ. Π. 670).


Επίσης εμφανίζεται και ως τρόπος ταριχεύσεως. Στην Ιλιάδα αναφέρεται πως η Θέτις ενστάλαξε νέκταρ και αμβροσία από τη μύτη, στο πτώμα του Πατρόκλου ως αντισηπτικά:
«και στα ρουθούνια του νεκρού ρόδινο στάζει νέκταρ

και αμβροσία άφθαρτον το σώμα να κρατήσηι».
(Ιλ. Τ, 38-39).

Η ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΕΥΩΔΙΑ ΤΗΣ ΑΜΒΡΟΣΙΑΣ

Πολλές φορές εξαίρεται και η εξαιρετική ευωδιά της αμβροσίας. Η Ειδοθέα θέτει μπροστά στη μύτη του Μενελάου την αμβροσία για την απομάκρυνση της κακής οσμής της φώκιας:
«............................... μας έπνιγε η βαρειά

των θαλασσόθρεπτων φωκών οσμή φαρμακωμένη˙

και ποιός βαστά να κοιμηθή με τέρας του πελάγου,

αλλά μας έσωσε αυτή με ανάσασι μεγάλη˙

εις τα ρουθούνια καθενός μας έθεσε αμβροσία

μυρόβολη, και την οσμήν αφάνισε του κύτους».

(Οδ. Δ, 441-446).

Ο ΚΗΠΟΣ ΤΩΝ ΕΣΠΕΡΙΔΩΝ ΠΗΓΗ ΤΗΣ ΑΜΒΡΟΣΙΑΣ


Από κάποιους συγγραφείς γίνεται λόγος για την πηγή της αμβροσίας μέσα στον κήπο των Εσπερίδων (Σαπ. Απ. 51. – Ευρ. Ιππ. 748). Προφανώς εννοείται εκεί μέσα ο αυτός ο τόπος όπου κατά την Οδύσσεια οι Πελείες φέρνουν την αμβροσία στον Δία, υποχρεούμενες να διέλθουν πετώντας μέσα από τις Πλαγκτές:
«Το να έχη πέτραις κρεμασταίς, και προς αυταίς βροντάει,

μέγα το κύμα της γλαυκής ‘στην όψιν Αμφιτρίτης˙

κείναις πλαγκταίς οι μάκαρες θεοί ταις ονομάζουν.

και ουδέν πουλί ταις προσπερνά, αλλ’ ουδ’ η περιστέραις,

όπου του Δία του Πατρός την αμβροσία φέρουν».
(Οδ. Μ, 59-63).

ΚΑΙ ΤΑ ΑΛΟΓΑ ΤΩΝ ΘΕΩΝ ΤΡΕΦΟΝΤΑΝ ΜΕ ΑΜΒΡΟΣΙΑ


Τα νεογέννητα τέκνα των Θεών έπρεπε με νέκταρ και αμβροσία να τραφούν. Ακόμη και τα άλογα των Θεών με αμβροσία, ως ποώδους τροφής, τρέφονταν, αυτό δηλώνει ότι και αυτά συμμετείχαν στην αθανασία.
«τ’ άλογ’ αυτού σταμάτησεν η Ήρα η λευκοχέρα˙

τα ξόδεψε και ολόγυρα ,με καταχνιά τα ζώνει,

και αμβρόσιο φύλλο εβλάστησε να βόσκουν ο Σιμόεις».(27 - 28)
(Ιλ. Ε, 775-777).

ΚΑΤΑ ΑΛΛΟΥΣ ΑΜΒΡΟΣΙΑ ΗΤΑΝ ΤΟ ΜΕΛΙ


Πολλοί συνέδεσαν το πολυσήμαντο της λέξεως αμβροσία με την ποικίλη χρήση του μελιού. Πράγματι δε, φαίνεται ότι το μέλι κρύβεται υπό την έννοια της αμβροσίας
(Ύμνος στον Ερμή 562: «θεών ηδεία εδωδή». – Απόλ. Ροδ. 4, 1131).

Για τον Δία, ως παιδί, υπάρχουν ως εκ τούτου δύο παραδόσεις˙ κατά την μεν έθρεψαν αυτόν οι Πελείες με αμβροσία και νέκταρ, κατά την άλλη δε μέλισσες μέσω του μελιού. Κατά τον γερμανό μυθολόγο Roscher, η αμβροσία ήταν μυθική παράσταση του μελιού, το οποίο έπεφτε από τον ουρανό πάνω στα φυτά ως δροσιά (αερόμελι, δροσόμελι) και συνεπώς θεωρούνταν ως τροφή ουρανία ή θεία. Τρωγόταν είτε ως φυσικό μέλι είτε μεταποιημένο σε ποτό (υδρόμελι, μελίκρατο). Σε αυτό συμφωνούν οι εκφράσεις της αμβροσίας και του νέκταρος προς τα του μελιού. Χρησιμοποιήθηκαν με μεταφορική σημασία πάνω στην ηδύτητα και χάρη του λόγου ή των ποιημάτων (Ιλ. Α, 249. - Ησίοδ. Θεογ. 83. – Πίνδ. Νέμ. 3, 74 κλπ).

Ο Ίβυκος μάλιστα χαρακτηρίζει την αμβροσία ως έχουσα εννεαπλάσια γλυκύτητα από το μέλι. Σχετικώς διαβάζουμε στον Αθήναιο. (ΙΙ, 39 b):
«Ίβυκος δε φησι, την αμβροσίαν του μέλιτος κατ’ επίτασιν εναπλασίαν έχειν γλυκύτητα, το μέλι λέγων ένατον είναι μέρος της αμβροσίας κατά την ηδονήν».

Τέλος, αμβροσία καλούνταν στις θρησκευτικές τελετές ο κυκεών από νερό, λάδι και διάφορους καρπούς, όπως μνημονεύεται από τον Αθήναιο (ΧΙ, 473):
«Η δ’ αμβροσία ύδωρ ακραιφνές, έλαιον, παγκαρπία».
Η ΦΑΛΛΙΚΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΑΜΒΡΟΣΙΑΣ

Η αμβροσία έχει καθαρά φαλλική σημασία. Οι Θεοί φροντίζουν επιμελώς να φυλάσσουν για τους εαυτούς τους την αμβροσία για να διατηρούν την αθανασία τους και ζηλοτυπούν να μην παρέλθει αυτή στους κοινούς θνητούς, για να μην καταστούν και αυτή αθάνατοι.

Η αμβροσία λοιπόν είναι σπέρμα της ζωής, δηλαδή γεννητικό σπέρμα και νερό αναγεννητικό. Επομένως το δέντρο της αμβροσίας έχει την ίδια σημασία με το δέντρο του Αδάμ και το δέντρο της βροχής, οι οποίες σχετίζονται μεταξύ τους κατά την λαϊκή παράδοση και αποτελεί την αρχαιότερη και γενικότερα συνολική προσωποποίηση λόγω ακριβώς της ως άνω διπλής φύσεως της αμβροσίας.




Πηγή: "Ελληνικό Αρχείο" μέσω αλεπού του Ολύμπου

4 εκατομμύρια ευρώ εν μέσω κρίσης για...τζαμί στον Έβρο!!!

Μεγαλώνει η οργή των Ελλήνων κατά της κυβέρνησης. Την στιγμή που το Υπουργείο Παιδείας καταργεί και συνενώνει σχολεία λόγω της οικονομικής κρίσης και κρατικές επιχειρήσεις... πρόκειται να "βγουν στο σφυρί" για να σωθεί το Δημόσιο, το Υπουργείο Πολιτισμού εγκρίνει 4 εκατομμύρια ευρώ για την επισκευή του τζαμιού Βαγιαζήτ στο Διδυμότειχο! Σύμφωνα με δημοσίευμα της τουρκικής εφημερίδας, "Μπιρλίκ", την περασμένη Τετάρτη, ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού της Ελλάδας ότι θα δωθούν 4 εκατομμύρια ευρώ για την επισκευή στο Διδυμότειχο του ιστορικού τζαμιού του Σουλτάνου Βαγιαζήτ, ενός από τα μεγαλύτερα τζαμιά των Βαλκανίων. Το Υπουργείο Πολιτισμού κατηγοριοποίησε τα χρήματα που προορίζονται για τις προσπάθειες αναστήλωσης των ιστορικών μνημείων στην περιοχή του Έβρου.
Αναφέρεται πως το ποσό είναι το μεγαλύτερο που έχει ανακοινωθεί έως τώρα. Στην γραπτή ανακοίνωση που έγινε από το γραφείο του Υφυπουργού Εσωτερικών Γιώργου Ντόλιου για το θέμα, αναφέρεται πως όλα τα σχέδια που υποβλήθηκαν στο Υπουργείο Πολιτισμού σχετικά με τον Έβρο έγιναν δεκτά και πως όπως ανέφεραν αρμόδιοι του Υπουργείου Πολιτισμού, είναι το μεγαλύτερο ποσό που έχει εγκριθεί για την περιοχή του Έβρου.Ανάμεσα στα σχέδια αυτά περιλαμβάνεται και η επισκευή του ιστορικού τζαμιού Βαγιαζήτ στο Διδυμότειχο, δαπάνης 4 εκ. ευρώ. Τα έξοδα για την επισκευή του τζαμιού θα αντιμετωπιστούνε από το Υπουργείο Εσωτερικών, ενώ για τις εργασίες θα υπογραφεί και συμφωνία ανάμεσα στο Υπουργείο Πολιτισμού, την σχολή μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου και τον δήμο Διδυμοτείχου.
πηγή:greeknation.blogspot.com

Φραουλιά


   Ονομάζονται στόλωνες βλαστοί και στην άκρη τους φέρουν μια νεαρή φραουλιά σε μικρογραφία.   
     Στα σημεία όπου τα φυτά αυτά ακουμπούν στο έδαφος, μπορούν να ριζώσουν. Τα τοποθετούμε έτσι ώστε να διευκολύνουμε την επαφή τους με το χώμα.       
     Αφού ριζώσουν καλά, μπορούμε να τους αποκόψουμε από το μητρικό φυτό και έτσι να έχουμε ένα νέο φυτό. Μ’ αυτό τον τρόπο μπορούμε να επεκτείνουμε ή να ανανεώσουμε την φυτεία μας.  
    Η ανανέωση είναι απαραίτητη επειδή μετά από 2-3 χρόνια παραγωγής τα παλιά φυτά αδυνατίζουν.
 
πηγή:οι κηπουροί

    Κάθε φραουλιά βγάζει κάποιους βλαστούς που μοιάζουν με παραφυάδες αλλά δεν είναι τέτοιες.  

Τα θετικά του ΠΑΣΟΚ...

ΔΩΔΕΚΑ ΜΗΝΕΣ ΠΑΣΟΚ, ΜΕ ΒΟΗΘΗΣΕ, ΓΙΑΤΙ:1. Έκοψα το...τσιγάρο (έκανα 2 πακέτα την ημέρα..)
2. Έκοψα το φαγητό απ' έξω (Goody's κλπ σε πακέτο κάθε μέρα)
3. Έκοψα το αυτοκίνητο (χρησιμοποίησα τις γ....τες μεταφορές με ΜΕΤΡΟ, ΗΣΑΠ)
4. Πούλησα το αυτοκίνητο (εξοικονόμησα 4.000 ευρώ από την πώληση)
5. Έκοψα τις εξόδους (ήθελα 50 ευρώ κάθε Παρασκευή για clubing)
6. Έκοψα τη σύνδεση του κινητού (έχω κάρτα και κάνω αναπάντητες)
7. Έκοψα τις...
 άμεσες επαφές με φίλους (και το chat καλό είναι.)
8. Σταμάτησα να αγοράζω ρούχα
9. Σταμάτησα να κάνω και δώρα (εννοείται)
10. Με χώρισε η γκόμενα μου (λογικό)
Η "σούμα":1. Τσιγάρο: 6 ευρώ Χ 365 μέρες = 2.190 ευρώ
2. Goody's: 5 ευρώ Χ 365 μέρες= 1.825 ευρώ
3. Βενζίνη: 50 ευρώ Χ 52 εβδομάδες= 2.600 ευρώ
4. Πώληση αυτοκινήτου: 4.000 ευρώ
5. Clubbing: 50 ευρώ Χ 52 εβδομάδες= 2.600 ευρώ
6. Σύνδεση κινητού: 40 ευρώ Χ 12 μήνες= 480 ευρώ
7. Φίλοι: 52 καφέδες Χ 4 ευρώ= 208 ευρώ
8. Ρούχα: 500 ευρώ
9. Δώρα: 500 ευρώ
10. Γκόμενα - Χωρισμός: Αξία ανεκτίμητη!!!!!!!!!
Αποτέλεσμα...:Δεκατέσσερις χιλιάδες εννιακόσια τρία ευρώ....(14.903)!!!
Είδατε; ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ και εγώ τα πέταγα!
Για να μην αναφέρω και... ότι γλίτωσα από:1. Καρκίνο πνευμόνων
2. Διαιτολόγο
3. Τροχαία
4. Εφορία
5. Αλκοτέστ
6. Φλυαρία
7. Παρεξηγήσεις
8. Κινέζικες απομιμήσεις
9. Υποχρεώσεις
10. Προφυλακτικά και ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη
 
 
πηγή:"xalarotiko"μέσω sibilla

ΧΑΡΑΚΙΡΙ

 Γράφει ο Κώστας Βαξεβάνης

Το θαύμα λένε κρατάει τρεις μέρες. Το Ιαπωνικό κρατάει δεκαετίες. Και ξαφνικά αφού ταρακουνήθηκε από τον σεισμό, πνίγηκε στα κύματα του τσουνάμι, παραδόθηκε στον αργό θάνατο της ραδιενέργειας. Ακόμη και τα ιαπωνικά προϊόντα, πέρα από κάθε αμφισβήτηση ποιότητας, θα συνοδεύονται πια από καχυποψία. Ο φτωχός θα φοβάται να αγοράσει ΤΟΥΟΤΑ και ο πλούσιος να φάει σούσι. Πώς τα φέρνει η ζωή; Οι αγορές να δεις.
Το γιεν έπεσε, οι μετοχές ακόμη περισσότερο και οι πινακίδες LCD και νέον, σήμα κατατεθέν της Ιαπωνικής πρωτεύουσας, δεν έχουν ούτε ρεύμα για να ανάψουν. Το χειρότερο είναι πως υπάρχει μεγάλη πιθανότητα, τα παιδιά της επόμενης γενιάς της Ιαπωνίας, να....... μοιάζουν πολύ με τα τερατόμορφα καρτούν που κυριαρχούν σήμερα στην ιαπωνική παιδική κουλτούρα.
Παρακολουθώ πώς παρουσιάζουν τα Μέσα Ενημέρωσης αυτή την οικουμενική καταστροφή. Χιλιάδες ανθρώπινες ιστορίες δίπλα στην ανησυχία για ένα μεγάλο μπαμ. Και εικόνες από έναν λαό αποσβολωμένο, τρομαγμένο, ανήμπορο. Τα σχόλια είναι γεμάτα απ’ αυτή την γραφική απολυτοποίηση που συνοδεύει πολλές φορές την άγνοια κατανόησης. Έχουν ακουστεί πολλά αυτές τις μέρες, για την υπερηφάνεια των Ιαπώνων, τους στωικούς Σαμουράι, τον περήφανο λαό κλπ.
Ναι, οι άνθρωποι της Άπω Ανατολής, διέπονται από μια άλλη φιλοσοφία. Στημένοι στην ουρά για ένα πιάτο ρύζι, μπορούν ταυτόχρονα να κάνουν γυμναστική για να περάσει η ώρα, ή οτιδήποτε άλλο τους πουν ότι είναι αναγκαίο. Θυμάμαι το 1997 στην Αλβανία, με την εξέγερση μετά το σκάνδαλο με τις παρατράπεζες, όταν εκκενώνονταν οι Πρεσβείες μέσω του λιμανιού του Δυρραχίου. Όλοι οι πολιτισμένοι Ευρωπαίοι έκαναν γιουρούσι για να μπουν στα πλοία της σωτηρίας και τα ελικόπτερα. Μόνο οι «ανατολίτες» κάθονταν με τη σειρά έχοντας μάλιστα έτοιμο το διαβατήριο στο χέρι, την ώρα του πανικού.
Αναμφίβολα μιλάμε για άλλη φιλοσοφία. Μερικές φορές φαντάζει στην δικιά μας κουλτούρα ψυχαναγκασμός. Αλλά ας αφήσουμε τα εξωτικά στοιχεία της ιαπωνικής μαζικής συμπεριφοράς. Το θέμα δεν είναι αυτό. Γιατί όποιος και να είσαι ως λαός είσαι ανήμπορος μπροστά στην μανία της φύσης ή πολύ περισσότερο την ραδιενέργεια. Και θα πληρώσεις το τίμημα γι αυτό που έκανες ή που δεν έκανες.
Μετά τον Β’ Παγκόσμιο πόλεμο, όπου η Ιαπωνία είχε το θλιβερό προνόμιο να γίνει το πεδίο επίδειξης της πυρηνικής ισχύος, η Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, έζησε το οικονομικό θαύμα. Απαλλαγμένη από στρατιωτικές δαπάνες, με τις ΗΠΑ να εγγυώνται την ασφάλειά τους, ανέπτυξε μια οικονομία βασισμένη στις νέες τεχνολογίες και την βαριά βιομηχανία. Μπροστά στο κύμα, (που γνώριζε καλά πως μπορεί εύκολα να γίνει παλιρροϊκό) έχτισε τα μνημεία της οικονομίας της. Και βέβαια πυρηνικά εργοστάσια. Φτηνή ενέργεια για την βαριά βιομηχανία και το Ιαπωνικό θαύμα. Το θαύμα βέβαια είχε και άλλες πλευρές όχι και τόσο εξωτικές. Εντατικοποίηση, εργασία χωρίς δικαιώματα, ψυχαναγκασμό. Είναι γνωστές οι ιστορίες με τους Ιάπωνες που χτυπούν τα ομοιώματα των αφεντικών τους για να ξεθυμάνουν, ή που απεργούν φορώντας περιβραχιόνιο. Από τους οπαδούς του νεοφιλελευθερισμού αυτές οι συμπεριφορές εμφανίζονται ως πολιτισμός. Απ την μεριά μου πάντα αναρωτιόμουν, γιατί ακόμη και τα παιδικά καρτούν ή τα ιαπωνικά ριάλιτυ στην τηλεόραση, έχουν τόσο πολύ βία. Προφανώς είναι ένας καθρέφτης της κοινωνίας. Καταπιεσμένης ίσως, αν και καλοφωτισμένης από τις φωτεινές εντυπωσιακές διαφημιστικές πινακίδες της οικονομικής παλιγενεσίας.
Οι επιγραφές έσβησαν. Δεν υπάρχει ρεύμα. Η οικονομία θα πάει πίσω. Ίσως και η ανθρωπότητα. Η καταστροφή θα εμφανιστεί στην κοινή γνώμη, αορίστως ως αναπόφευκτη και μοιραία. Είναι πολύ απλό όμως. Αν δεν υπήρχαν πυρηνικά εργοστάσια σε μια σεισμογενή περιοχή δεν θα υπήρχε καταστροφή. Και δεν θα υπήρχαν, αν δεν υπήρχαν οι πολιτικές αποφάσεις για να κυριαρχήσει η Ιαπωνία στην περιοχή οικονομικά και όχι απλώς για να ζήσει.Οι ιαπωνικοί εγκέφαλοι του εθνικισμού και των αγορών, που δεν κατάλαβαν τι σήμαινε η Χιροσίμα, ζουν σήμερα την Φουκουσίμα. Η Ιαπωνία διάλεξε τον χειρότερο τρόπο να κάνει Χαρακίρι.

πηγή:kafeneio

Αποκάλυψη-ντοκουμέντο: Nα πώς σπαταλούσαν επί ΝΔ τα λεφτά...

Πάνω από μισό εκατομμύριο ευρώ για την ... "Ημέρα της Γυναίκας" και την ... "Κοινωνική Υπευθυνότητα" είχε δώσει από το (άσχετο) υπουργείο ...Μεταφορών το 2009 ο Ευρ. Στυλιανίδης που πρέπει (δυστυχώς) να πληρωθούν τώρα!
Από τον Νίκο Αναγνώστου από PRESS-GR
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ

Αυτή η απόφαση που αποκαλύπτουμε σήμερα είναι ενδεικτική του τρόπου που διαχειριζόταν το δημόσιο χρήμα η κυβέρνηση της ΝΔ. Απόφαση για την πληρωμή 575.431 ευρώ που πρέπει υποχρεωτικά να γίνει και την οποία υπέγραψε ως υπουργός Μεταφορών ο Δημήτρης Ρέππας.
Ας δούμε τι αφορά η απόφαση αυτή:
-"Επικοινωνιακό πρόγραμμα" 183.168 ευρώ για την "Ημέρα της Γυναίκας" που υλοποιήθηκε τον Μάρτιο του 2009, όταν υπουργός Μεταφορών ήταν ο Ευριπίδης Στυλιανίδης.
-"Επικοινωνιακό πρόγραμμα" για την "Κοινωνική Υπευθυνότητα", 342.877 ευρώ τον Μάιο του 2009 όταν υπουργός ήταν και πάλι ο Ευρ. Στυλιανίδης.
-"Διάφορες μεμονωμένες καταχωρήσεις" σε εφημερίδες για "διάφορες δράσεις" του υπουργείου τα έτη 2007-2008-2009. Δηλαδή όταν ήταν υπουργοί ο Κ. Χατζηδάκης και ο Ευρ. Στυλιανίδης. Συνολικού ύψους 49.384 ευρώ.
Διαπιστώνουμε δηλαδή ότι λίγους μήνες πριν από τις εκλογές "δόθηκαν" περίπου 525 χιλιάδες ευρώ για την Ημέρα της Γυναίκας και την Κοινωνική Υπευθυνότητα από το ...υπουργείο Μεταφορών!!! Αντε τώρα να βρει κανείς τι σχέση μπορεί να έχει η διαφήμιση γι' αυτά τα δύο θέματα με το ...υπουργείο Μεταφορών. Καμία σχέση. Και μάλιστα για...
τόσα λεφτά. Επίσης οι διαφημίσεις "δόθηκαν" αλλά ...δεν πληρώθηκαν. Και πήγε τώρα ο λογαριασμός στο υπουργείο που πρέπει υποχρεωτικά να τον πληρώσει...
 
πηγή:greki

Τα κύρια ονόματα που αρχίζουν από Ω

Τα κύρια ονόματα που αρχίζουν από Ω

  
γράφει ο Αθανάσιος Τσακνάκης

Ωραία: το κύριο όνομα απαντά μόνον στο θηλυκό γένος και προέρχεται από την δασυνόμενη λέξη «ώρα», που κυρίως σημαίνει «χρονική περίοδος», ενώ δευτερευόντως «κατάλληλη χρονική περίοδος», οπότε «Ωραία» είναι «εκείνη που βρίσκεται στην κατάλληλη χρονική περίοδο τού βίου της». Εκτός από κύριο όνομα, βέβαια, η λέξη «ωραία» είναι ο τύπος τού θηλυκού γένους τού επιθέτου «ωραίος».

Ωραιοζήλη: προέρχεται από την σύνθεση των λέξεων «ωραία» (βλ. παραπάνω) και «ζήλος» (σφοδρή επιθυμία, έντονο πάθος), άρα «Ωραιοζήλη» είναι «εκείνη που έντονα επιθυμεί να είναι ωραία». Το όνομα απαντά μόνον στο θηλυκό γένος.

Ωριγένης: προέρχεται από την σύνθεση τής ψιλούμενης λέξης «ώρα» (μέριμνα, φροντίδα, πρόνοια) με τον όρο «γένος» (γένος, γενιά), άρα «Ωριγένης» είναι είτε «ο προερχόμενος από το γένος των μεριμνούντων» είτε «ο προερχόμενος από το γένος τού Ωρίωνα (βλ.λ.)». Το όνομα απαντά μόνον στο αρσενικό γένος.

Ωρίων: το όνομα προέρχεται από την ψιλούμενη λέξη «ώρα», που σημαίνει «μέριμνα, φροντίδα, πρόνοια», οπότε «Ωρίων» είναι «εκείνος που μεριμνά, που φροντίζει, που προνοεί». Απαντά μόνον στο αρσενικό γένος. Ο Ωρίων υπήρξε ένας από τους μυθικούς Γίγαντες, ο οποίος φονεύτηκε από την Θεά Αρτέμιδα και κατέστη αστερισμός.

πηγή:24grammata

Τα μαθηματικά των Αρχαίων Μινωιτών.

 Σύνθετες και πολύπλοκες μαθηματικές πράξεις γνώριζαν να πραγματοποιούν οι Μινωίτες από τον 16ο αιώνα π.Χ. με κλάσματα και χρήση του δεκαδικού συστήματος, γεγονός το οποίο ανατρέπει πλήρως την εικόνα που έχουμε μέχρι τώρα για την επιστήμη και τις εφαρμογές της στον αρχαίο κόσμο και μάλιστα τόσο νωρίς.

 Τη συγκλονιστική αυτή ανακάλυψη πραγματοποίησε ο ερευνητής αιγαιακών γραφών Μηνάς Τσικριτσής, σε πρωτότυπο μαθηματικό κείμενο που βρίσκεται χαραγμένο στον τοίχο του διαδρόμου της μινωικής έπαυλης της Αγίας Τριάδας που είναι πλησίον του ανακτόρου της Φαιστού. Το ίδιο κείμενο είχε εντοπίσει το 1965 ο Μ. Pope που δημοσίευσε στο περιοδικό BSA, όπως αναφέρει ο Μηνάς Τσικριτσής, λέγοντας πως πρόκειται για γεωμετρική πρόοδο, αλλά χωρίς κανέναν άλλο σχολιασμό. Μάλιστα ο Ελληνας ερευνητής τονίζει ότι αντίστοιχα μαθηματικά συναντώνται μόνο στον Ευκλείδη, δηλαδή 11 αιώνες αργότερα.
 Η πρωτοποριακή αυτή ανακάλυψη έρχεται να δικαιολογήσει τη δημιουργία των αρχιτεκτονικά πολύπλοκων και πολυδαίδαλων μινωικών ανακτόρων για τα οποία χρειαζόταν ένα συγκροτημένο υπόβαθρο επιστημονικών και θεωρητικών γνώσεων σε διαφορετικά επιστημονικά αντικείμενα και όχι μόνο καλούς εμπειρικούς μαστόρους. Επίσης το ανεπτυγμένο μινωικό εμπόριο στη Μεσόγειο, η εξελιγμένη μικροτεχνία, η ανακάλυψη ολόκληρου οικισμού στον Ψηλορείτη στα 1.200 μέτρα υψόμετρο (Ζώμινθος) απαιτούσαν μια τεχνολογία αρκετά προωθημένη.
 Ο ερευνητής Μηνάς Τσικριτσής, με τη χρήση μαθηματικού αλγόριθμου, έχει αναγνώσει τη Γραμμική Α' Γραφή, βρίσκοντας πως συγγενεύει με τη Γραμμική Β', ενώ το 70% των εγγράφων της Γραμμικής Α' είναι μία πρώιμη Αιολική Γραφή και το 30% είναι σε μία άγνωστη γραφή πιθανόν Λουβική. Τη μελέτη του εξέδωσαν οι εκδόσεις της Βικελαίας Βιβλιοθήκης του Δήμου Ηρακλείου.
 
Σύμφωνα με τον κ. Τσικριτσή, «Τα αριθμητικά σύμβολα που χρησιμοποιούνται στο δεκαδικό σύστημα της γραμμικής Α' είναι όμοια με εκείνα της γραμμικής Β':
* Η κάθετη γραμμή Ι για τη μονάδα Ι
* Η οριζόντια γραμμή - για τη δεκάδα -
* Η κουκκίδα ή κύκλος για την εκατοντάδα ο
* Το σύμβολο για τη χιλιάδα .ο+
π.χ. ο αριθμός 1224 γραφόταν ο+ ο ο =Ι Ι Ι Ι
 Εκτός των ακεραίων αριθμητικών συμβόλων οι Μινωίτες καταγραφείς χρησιμοποιούσαν ένα πολύπλοκο σύστημα κλασματικών σημείων για τα μέτρα των στερεών και ρευστών προϊόντων.
 Γι' αυτό το σύστημα ο ίδιος ερευνητής αναφέρει: «Χαρακτηριστικά ο υπάλληλος που απασχολείτο με διανομή των προϊόντων, αν ήθελε να αποδώσει 4 και 3/8 (δηλαδή 4 >7) μονάδες κρασιού, μετρούσε πρώτα 4 ολόκληρα μέτρα, έπειτα το 1/4 και τέλος το 1/8 του μέτρου.
 Ο παρακάτω πίνακας περιέχει τα βασικά σύμβολα, όπως συναντώνται στις πινακίδες της γραμμικής Α', που δηλώνουν μεγέθη μέτρησης υγρών και στερεών. Τα περισσότερα έχουν συσχετισθεί, από τον Ε. Bennett και άλλους ερευνητές, με κλασματικά μεγέθη. Στις δύο τελευταίες γραμμές εμφανίζεται ο αντίστοιχος του κλασματικού μεγέθους όγκος σε λίτρα, με αναγωγή στη μονάδα των 144 λίτρων για τα στερεά και των 36 λίτρων για τα υγρά.
Κλασματικά μεγέθη με αναγωγή στη μονάδα μέτρησης

Σύμβολο 7 + > λ >7 < <7 τ <λ Κλάσμα 1/8 1/5 1/4 1/3 3/8 1/2 5/8 1/6 3/4 5/6 Στερεα 144 18 28,8 36 48 54 72 90 24 108 120 Υγρά 36 4,5 7,2 9 12 13,5 18 25 6 27 30

 Για την πολυπλοκότητα των Μινωικών Ανακτόρων και τη χρήση των μαθηματικών, ο κ. Τσικριτσής, επισημαίνει τα εξής: «Στην αρχιτεκτονική κατασκευή των αυλαίων χώρων των ανακτόρων ο W. Graham προσδιόρισε έναν ιερό πόδα 36 εκατοστών (παρατήρησε στην Κνωσό η κεντρική αυλή να έχει διαστάσεις 180Χ90 πόδια, στα Μάλια και Φαιστό 170Χ80 πόδια ενώ στη Ζάκρο 100Χ60 πόδια). Είναι ενδιαφέρον ότι η υποδιαίρεση του ποδιού σε μονάδες (2, 3, 4, 6, 9, 12 και 18) βοηθούσε πιθανόν στις κλασματικές πράξεις».
 Μινωικά Μαθηματικά
 po-to ku-ro 400+50+2+0,5
ποσσόν ούλο 452,5
ku-ro 31+1 ούlo 31+1
ku-ro 65 ούlo 65
qo-to - ku-ro 97 ποσσόν ούlo 97
 Αναλύοντας το σύστημα των Μινωικών Μαθηματικών, ο ίδιος ερευνητής τονίζει:
«Σε 32 πινακίδες της γραμμικής Α' υπάρχει, στην τελευταία σειρά, η λέξη ku-ro=χουλο=ούλον, και ακολουθεί το αριθμητικό ποσό, που είναι το άθροισμα των μονάδων που αναγράφονται στις προηγούμενες σειρές. Σε δύο πινακίδες της Αγ. Τριάδας αναγράφεται μερικό άθροισμα με τη λέξη ούλο, και στο τέλος μια γραμμή με τη φράση po-to - ku-ro = po-(s)o- ku-lo, που ερμηνεύεται "ποσόν ούλον" και ακολουθεί το συνολικό άθροισμα των προηγηθέντων μερικών αθροισμάτων».
Το συγκλονιστικό εύρημα

 
Εκτός των παραπάνω καθημερινών τρόπων καταγραφής των μαθηματικών υπολογισμών των αναγκών της μινωικής γραφειοκρατίας, υπάρχει και ένα μοναδικό εύρημα στην Αγ. Τριάδα (έπαυλη πλησίον της Φαιστού).
 Στη βορεινή πλευρά του δωματίου, που είχε τοιχογραφίες με παραστάσεις κρίνων και αγριόγατων που κυνηγούν φασιανούς, μία σκάλα οδηγεί σε ένα διάδρομο με τρεις κολώνες. Ο τοίχος του διαδρόμου είχε επίχρισμα, που είχε 3 εγχάρακτες επιγραφές (graffiti). Οι δύο εγχάρακτες επιγραφές αναφέρουν σε γραμμική Α' τις φράσεις: «αισθάνομαι να με διατρέχει η σκέψη του Διός» και «θεραπεία η σκέψη του Διός».
 Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον επικεντρώνεται στην τρίτη εγχάρακτη επιγραφή, η οποία φέρει με κλασματικά σύμβολα της γραμμικής Α' τους τέσσερις πρώτους όρους μιας γεωμετρικής προόδου. Το κείμενο της εγχάρακτης επιγραφής παρατηρούμε στην παρατιθέμενη εικόνα. Η μεταγραφή των αριθμητικών σημείων του κειμένου και η μετατροπή τους σε σύγχρονη μορφή είναι η εξής:
1 1½ 21/4 3 1/4 1/8 ta 3 1/6
1 3/2 9/4 27/8 στάν 19/6
 Στους παραπάνω όρους της γεωμετρικής προόδου παρατηρούμε ότι επιλύεται ένα σύνθετο κλασματικό πρόβλημα: (1+3/2)+(9/4/27/8) = 19/6. Οπου τα αποτελέσματα των πράξεων αποδίδονται (αντί του=) με την λέξη ta= στάν (αναύξητος επικός τύπος αορίστου β' με σημασία στον Ομηρο ζυγίστηκαν). Αντίστοιχη μορφή μαθηματικών παρατηρούμε την ίδια περίοδο του 16ου π.Χ. αιώνα στον αιγυπτιακό πάπυρο του Rhind. Το πρόβλημα που επιλύει είναι σχετικό με μια γεωμετρική πρόοδο με ακέραια πολλαπλάσια του 7 και στο τέλος ευρίσκει το άθροισμα των τεσσάρων πρώτων όρων.
Ο πάπυρος Rhing



 Το πρόβλημα είναι το εξής: σε 7 σπίτια (pr w) είναι 7 γάτες (myw w), που κάθε μια τρώει 7 ποντίκια (pnw w). Αν κάθε ποντίκι έτρωγε 7 στάχια σίτου (bd t), που αν τα έσπερνε κάποιος, θα παρήγαγαν 7πλάσια μονάδα Hekat, πόσο στάρι σώθηκε. Το αποτέλεσμα (dmd) των πράξεων παρατηρούμε από τον παρατιθέμενο πίνακα, που στο τέλος κάνει την πράξη:
(7+49+343+2301+16807)=19607
 Το μαθηματικό πρόβλημα της γεωμετρικής προόδου παρατηρούμε ότι είναι γνωστό στους Αιγυπτίους από τον 16ο αιώνα π.Χ. με ακεραίους αριθμούς και συγκεκριμένα πολλαπλάσια του 7.
 Το πρωτότυπο που παρατηρούμε στο εγχάρακτο αριθμητικό κείμενο στον τοίχο του διαδρόμου της Αγ. Τριάδας είναι ότι: περίπου στο 1550 π.Χ. οι Μινωίτες καταγράφουν μία κλασματική γεωμετρική πρόοδο με λόγο 3/2 που σε κανέναν άλλο λαό δεν συναντάται, παρά μόνο ύστερα από 11 αιώνες στα μαθηματικά του Ευκλείδη. Παράλληλα δε επιλύουν ένα σύνθετο μαθηματικό κλασματικό πρόβλημα.
 Τη χρονική περίοδο, γύρω στο 16ο αι., οι Μινωίτες, όπως παρατηρούμε αφενός από το εγχάρακτο αριθμητικό κείμενο της Αγ. Τριάδας με την κλασματική γεωμετρική πρόοδο, και αφετέρου από τις λογιστικές πινακίδες με το άθροισμα των μερικών συνόλων προκύπτει ότι είχαν ανακαλύψει σύνθετες μαθηματικές πράξεις. Το φαινόμενο αυτό μπορεί να χαρακτηρισθεί πρωτοποριακό στην παγκόσμια ιστορία των μαθηματικών (τουλάχιστο με τις μέχρι σήμερα γνωστές γραπτές πηγές).
πηγή:ελευθεροτυπία

Φεστιβάλ λουλουδιών στην Κόρδοβα

Κατά τη διάρκεια του ετήσιου φεστιβάλ λουλουδιών η πόλη της Κόρντοβα, στην Ανδαλουσία της Ισπανίας, γεμίζει με χρώματα και αρώματα. Οι ιδιοκτήτες των παραδοσιακών σπιτιών συναγωνίζονται για το ποιος θα έχει την ομορφότερη αυλή. Οι τοίχοι γεμίζουν με ανθισμένες γλάστρες σε έναν πρωτότυπο τρόπο διακόσμησης.
Τα παραδοσιακά σπίτι της πόλης είναι περίπου 40 και είναι χτισμένα με εσωτερική αυλή. Τον υπόλοιπο χρόνο οι περισσότερες αυλές είναι κλειστές,μακριά από τα βλέμματα των περαστικών αλά κατα τη διάρκει του φεστιβάλ οι πόρτες είναι ανοιχτές για όλους.
Perierga.gr - Φεστιβάλ λουλουδιών στην Κόρδοβα!
Perierga.gr - Φεστιβάλ λουλουδιών στην Κόρδοβα!
Perierga.gr - Φεστιβάλ λουλουδιών στην Κόρδοβα!
Perierga.gr - Φεστιβάλ λουλουδιών στην Κόρδοβα!
Perierga.gr - Φεστιβάλ λουλουδιών στην Κόρδοβα!
Perierga.gr - Φεστιβάλ λουλουδιών στην Κόρδοβα!
Perierga.gr - Φεστιβάλ λουλουδιών στην Κόρδοβα!
Perierga.gr - Φεστιβάλ λουλουδιών στην Κόρδοβα!
Perierga.gr - Φεστιβάλ λουλουδιών στην Κόρδοβα!
Perierga.gr - Φεστιβάλ λουλουδιών στην Κόρδοβα!
Perierga.gr - Φεστιβάλ λουλουδιών στην Κόρδοβα!
Perierga.gr - Φεστιβάλ λουλουδιών στην Κόρδοβα!
Perierga.gr - Φεστιβάλ λουλουδιών στην Κόρδοβα!
Perierga.gr - Φεστιβάλ λουλουδιών στην Κόρδοβα!
Perierga.gr - Φεστιβάλ λουλουδιών στην Κόρδοβα!
Perierga.gr - Φεστιβάλ λουλουδιών στην Κόρδοβα!
Perierga.gr - Φεστιβάλ λουλουδιών στην Κόρδοβα!
Perierga.gr - Φεστιβάλ λουλουδιών στην Κόρδοβα!
Perierga.gr - Φεστιβάλ λουλουδιών στην Κόρδοβα!
Perierga.gr - Φεστιβάλ λουλουδιών στην Κόρδοβα!
Perierga.gr - Φεστιβάλ λουλουδιών στην Κόρδοβα!
Perierga.gr - Φεστιβάλ λουλουδιών στην Κόρδοβα!
πηγή:perierga

Πήρε για υπερωρίες 2500€ Λεφτά Υπάρχουν!

 ΝΑ ΓΙΑΤΙ Ο ΑΝΕΡΓΟΣ ΠΛΗΡΩΝΕΙ 1,40 ΕΥΡΩ ΤΟ ΕΙΣΙΤΉΡΙΟ !!!!! 
Σε μια εποχή σκληρής λιτότητας και περικοπής μισθών όλος ο ελληνικός λαός στερείται… Όλος; Όχι ακριβώς! Για τους ημέτερους κρίση δεν υπάρχει, ούτε περικοπές, ούτε λιτότητα! Απόδειξη οι φωτογραφίες που δημοσιεύουμε από τη μισθοδοσία της ΕΘΕΛ και από την καρτέλα ενός οδηγού, ο οποίος εδώ και καιρό εκτελεί καθήκοντα σοφέρ του Διευθύνοντα Συμβούλου της εταιρείας, Κωνσταντίνου Καραγιαννόπουλου. 
Ο εν λόγω οδηγός, που ως σοφέρ δεν οδηγεί λεωφορείο αλλά τη διευθυντική μερσεντές, όπως μπορείτε να δείτε έχει βασικό μισθό 1660 ευρώ, ο οποίος με τα επιδόματα φτάνει στα 2243 ευρώ βασικές αποδοχές. 
Το ποσό αυτό αυτομάτως διπλασιάζεται από υπερωρίες  που κυμαίνονται από 2072 ευρώ (Μάιος 2010) έως και 2756 (Ιούνιος 2010). Αποτέλεσμα, οι συνολικές αποδοχές του σοφέρ να υπερβαίνουν τα 4.000 ευρώ και ...
καμιά φορά να πλησιάζουν και τα 5.000 το μήνα!
Εμείς δεν έχουμε καμία αντίρρηση να πληρώνονται τόσο καλά οι οδηγοί των διευθυντών, είμαστε οι τελευταίοι που θα μιλήσουμε για μειώσεις μισθών ή μισθούς πείνας! Απορούμε όμως, πώς είναι δυνατόν όταν η ΕΘΕΛ πάει κατά διαόλου (όπως λέει η κυβέρνηση) και ζητάνε από τους εργαζόμενους της εταιρείας να αποδεχθούν κουρέματα μισθών ώστε να «σωθεί» και να παραμείνει «δημόσια», την ίδια ακριβώς στιγμή για κάποιους να γίνονται τέτοιες προκλητικές εξαιρέσεις! Επίσης έχουμε μια απορία: από τον Δεκέμβριο του 2010, διορθώστε μας εάν κάνουμε λάθος, κόπηκαν ή όχι οι υπερωρίες των εργαζομένων στην ΕΘΕΛ; Γιατί, εάν κόπηκαν, τότε πώς είναι δυνατόν ο σοφέρ του διευθύνοντα συμβούλου να λαμβάνει κανονικά και αυτόν τον μήνα υπερωρίες 2207 ευρώ;
 
Αυτά τα ολίγα είχαμε να πούμε, αναμένουμε απαντήσεις, εξηγήσεις, διαψεύσεις, ό,τι έχει ο καθένας υπεύθυνος να μας πει…
πηγή:Παπατζήδες

Δημήτρης Ιατρόπουλος προς Παπανδρέου: «Φύγε, ΤΩΡΑ!»


  • Ανοιχτή προ-ειδο-ποίηση του Δημήτρη Ιατρόπουλου, ως συμμετοχή στην Παγκόσμια Ημέρα της Ποίησης
Αυτά τα σύννεφα είναι δικά μας, και τα ποτάμια αυτής της χώρας και τα δέντρα. Και όλα τα κορίτσια και τα αγόρια και τα πουλιά.

Κι αν σου λέω για τα σύννεφα, έχουμε δικό μας ουρανό εμείς, δικό μας άνεμο, δικούς μας αστρικούς αρχηγούς, δικές μας παρουσίες και οπτασίες.
Έχουμε δική μας ιστορία, το κατάλαβες;
Μέσα στο δικό σου διαβατήριο όμως, κοιμάται ένα ψεύτικο όνομα, μια ληστευμένη φυσιογνωμία, ένα ξένο παράρτημα ζωής.
Φύγε λοιπόν τώρα, φύγε! Δεν σε θέλουμε στην πατρίδα μας.
Εμείς όταν ανασαίνουμε μιλάμε με τους καιρούς και τα χρόνια. Κι όταν κοιταζόμαστε, «βλέπουμε» κιόλας, ο ένας τον άλλο.Στα δικά μας τα χώματα, κυκλοφορεί μια Ιδέα που δεν πεθαίνει, δεν αλλάζει, δεν υπόκειται σε νόμους, δε μπαίνει σε διατάξεις, δεν μετατρέπεται σε εγκυκλίους.Κι αυτό που εμείς ονομάζουμε Λόγο Τιμής, είναι δικό μας απόκτημα, διαχρονική κατάκτηση, εμείς εδώ φίλε, έχουμε πληρώσει με πολύ αίμα αυτά τα σύνορα, αυτή τη σημαία, είμαστε νοικοκυραίοι, είμαστε νοματαίοι.
Ξέρεις από πού έρχεται η λέξη; Από το «ονοματαίος». Που σημαίνει νοικοκύρης με όνομα, άνθρωπος με βάση και ουσία.
Και πάνω απ όλα, αφεντικό της γης του και των προγόνων του.
Και πάνω απ τα άλλα, κτήτορας, ιδιοκτήτης κι όχι ενοικιαστής, του ιστορικού του χρόνου.
Εσύ δεν μας κάνεις. Δε μιλάς κανονικά, τη σπουδαία πολυδύναμη γλώσσα μας.
Δεν ταιριάζεις με τα χνώτα μας, είσαι ξένος.
Και αυτά τα παραμύθια τώρα, ότι δεν υπάρχουν ξένοι πάνω στη Γη κι ότι όλοι είμαστε ίδιοι, να τα φορέσεις στα δικά σου παιδιά, όχι στα δικά μας, τ’ ακούς;
Πάνω στη Γη, είμαστε όλοι άνθρωποι, είμαστε Παρόμοιοι, αλλά δεν είμαστε Ίδιοι.
Μην κάνεις αστεία με τη γλώσσα μας γιατί είναι η σπουδαιότερη πάνω στον πλανήτη και καθαρίζει τις έννοιες και δίνει όνομα στα πράγματα και στις ιδέες, και φιλοξενεί ιδανικά και ποτίζει το Πνεύμα.
Όλα εδώ μέσα είναι κόκκινα από το αίμα που αιώνες τώρα χύνουμε για να στήσουμε και να στηρίξουμε αυτή την πατρίδα.
Όλα εδώ μέσα είναι γαλανά από τον καθαρό μας ουρανό.
Όλα εδώ μέσα είναι πράσινα από τα πανάρχαια δέντρα μας.
Όλα εδώ μέσα είναι μπλε από την αθάνατη, τη δικιά μας θάλασσα.
Όλα εδώ μέσα είναι μαβιά από το χρώμα των υπέροχων δειλινών μας.
Όλα εδώ μέσα είναι κίτρινα από τις θεϊκές μαργαρίτες και τα μαγιάτικα τριαντάφυλλα μας.
Όλα εδώ μέσα είναι λευκά απ τα ασβεστωμένα σοκάκια και τα παραθυρόφυλλα των νησιών μας.
Κι ήρθες εσύ, να μας φέρεις το ΜΑΥΡΟ!
Φύγε, δεν σε θέλουμε στην πατρίδα μας.
Γύρνα εκεί που γεννήθηκες. Έχεις κι εσύ πατρίδα, τη σεβόμαστε, δεν ήρθαμε εκεί να στη διαλύσουμε, να την ξεπουλήσουμε, να την σβήσουμε απ το χάρτη των Εθνών, των Λαών και των Ηπείρων.
Εσύ όμως ήρθες εδώ και παριστάνεις τον δικό μας χωρίς να είσαι. Λες ψέματα, δεν μας μοιάζεις, δεν μας ταιριάζεις. Φύγε, φύγε τώρα!
Είχαμε θεσπέσια δάση, φυτεμένα απ τα μαγικά χέρια των Θεών μας εδώ και χιλιάδες χιλιάδων χρόνια. Και μας τα κάψανε αυτοί που σε έστειλαν για να διαλύσεις τη χώρα μας.Έχουμε αθάνατα, πανέμορφα νησιά. Κι ήρθες εσύ και αρχίσανε οι ψυχοπαθείς εχθροί του τόπου μας να ζητάνε τα νησιά μας, να τα τυλίξουνε σε μια κόλλα χαρτί, σ ένα ψευτοσυμβόλαιο, να τα κάνουν τραπουλόχαρτα των τοκογλύφων φίλων σου και των προστατών σου.
Έχουμε το λαό μας, να δουλεύει και να χαίρεται τον ήλιο του, τις παρέες του, τα έθιμά του, τις παραδόσεις του, τις ανθρώπινες σχέσεις του, την επαφή του με τη χρυσή παλέτα της ιστορίας του.

«Με Ποσειδώνα κι ΄Αη Νικόλα στην αρμύρα,
ίδιο καράβι, ίδια ρότα, ίδια μοίρα».


Εδώ το Πάσχα, το λέμε Λαμπρή, εδώ μαζί με τον Ιησού ανασταίνεται και η Περσεφόνη, εδώ η Ανάσταση είναι το άλλο πρόσωπο της Άνοιξης, εδώ οι Ποιητές μας, δίδαξαν στην υπόλοιπη ανθρωπότητα τη διαφορά και την απόσταση ανάμεσα στο «βρίσκομαι», στο «είμαι» και στο «υπάρχω».
Κι ήρθες εσύ να τα διαλύσεις όλα, να τα ξεπουλήσεις όλα, να τα σβήσεις απ το χάρτη των Εθνών, των Λαών και των Ηπείρων.
Το ξέρουμε δεν είσαι μόνος σου, αυτοί που σε στείλανε, σου ετοίμασαν και την προίκα σου στον τόπο μας εδώ και χρόνια.
Και μαζί σου, στείλανε και αρμαθιές, ασκέρια, ομάδες από δικούς σου που ψευτομιλάνε κι αυτοί τη γλώσσα μας, όπως όλοι οι υπάλληλοι κάθε υπηρεσίας.
Όσο για τους άλλους, τους δικούς μας, τους Εφιάλτες, τους ΠηλιοΓούσηδες, τους Νενέκους, αυτούς, όση δύναμη κι αν νομίσουν πως έχουν, όση εξουσία κι αν έχουν αγοράσει με τα λεφτά του δικού μας ιδρώτα, ξέρουμε καλά, τι θα τους κάνουμε.
Έχουμε μεγάλη εμπειρία σε τέτοια θέματα, εδώ και εκατοντάδες χρόνια, ξέρεις...
Εσύ κοίταξε τον εαυτό σου μονάχα, τίποτε άλλο. Και φύγε. Φύγε τώρα. Δεν είσαι δικός μας.Δεν σε θέλουμε στην πατρίδα μας.
Μη νομίσεις ότι θα τα καταφέρεις με τίποτε μισθοφόρους. Μας έχει ξανατύχει. Και τους περάσαμε απ τη μηχανή του κιμά.
Μην πιστέψεις ότι θα σε αφήσουμε να πουλήσεις την πατρίδα μας. Μην ξεγελαστείς ότι έχεις κάποια δύναμη.
Τίποτε εδώ μέσα δεν σου ανήκει. Ούτε ο Στρατός Μας, ούτε το Ναυτικό Μας, ούτε η Αεροπορία Μας, ούτε το Λιμενικό Μας, ούτε η Αστυνομία Μας, ούτε η Πυροσβεστική Μας, κατάλαβες;
Φύγε τώρα, δεν είσαι δικός μας, άδειασέ μας τη γωνιά, δεν σε θέλουμε.
Φύγε όσο είναι καιρός. Νιώσε το, μέσα στο όποιο μυαλό σου. Για να μην το νιώσεις στο πετσί σου.
Φύγε από δω. Δεν σε θεωρώ προδότη. Είσαι καλός πατριώτης. Υπηρετείς την πατρίδα σου κι εσύ, όπως κι εγώ, αυτή τη στιγμή. Είμαστε κι οι δυό πατριώτες.Αλλά σε διαφορετική πατρίδα ο καθένας…
Φύγε λοιπόν, τώρα, όσο είναι καιρός...


πηγή:blognews
 Η φωτοσύνθεση είναι από το "Γρέκι"

Tα χώνει ΑΓΡΙΑ ο Χάρρυ Κλυνν...


 

Βγάζω κι εγώ μια εφημερίδα, μπορείς να μου δώσεις κι εμένα 14,5 μύρια που τα έχω ανάγκη;

"Βγάζω κι εγώ μια εφημερίδα, μπορείς να μου δώσεις κι εμένα 14,5 μύρια που τα έχω ανάγκη;"

Αυτά πόσταρε εξοργισμένος στο twitter του πριν 5 λεπτά ο Χάρρυ Κλυνν: "Μιχαλάκη Χρυσοχοΐδη βγάζω κι εγώ μια εφημερίδα την «ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ» που την διαβάζουν περισσότεροι απ’ αυτούς που διαβάζουν τη «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» και τη «ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ» μήπως μπορείς να μου δώσεις κι εμένα 14,5 μύρια που τα έχω ανάγκη; Καλά ρε, δεν ντρέπεστε;"
Λεφτά δεν υπάρχουν για τους απολυμένους και τους ...
εργαζόμενους που δουλεύουν εκ περιτροπής κι εσείς τσοντάρετε 14,5 μύρια στα «αφεντικά» της πείνας που κατάντησαν δυο ιστορικές εφημερίδες της Θεσσαλονίκης ξευτίλα; Τι να σας πω ρε Μιχαλάκη… Δεν πιστεύω να είσαι και Πόντιος ε; Γιατί θα φουντάρω από το παράθυρο…

Από το "housandnews"  μέσω "press-gr" , "Σίβυλλα" & γρεκι